Konferencja Szkoleniowa
„Przygotowanie rozprawy doktorskiej. Aspekty teoretyczno-empiryczne”

[WARSZAWA, 25.01.2020 r.] 

Kontekst

konferencja dla doktorantówWydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Eksponuje problematyczne kwestie teoretyczno-praktyczne pracy nad rozprawą doktorską i składa się z dwóch części.

  • Pierwsza część konferencji poświęcona jest aspektom teoretycznym redagowania dysertacji doktorskiej.
  • Druga część konferencji to warsztat praktyczny – trening kreatywny przygotowania dysertacji doktorskiej.

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie studiami doktoranckimi. Nie zawsze ich ukończenie jest równoznaczne z obroną rozprawy doktorskiej. Doktorat to wielkie wyzwanie mentalne i organizacyjne, gdyż doktorant w swojej pracy naukowej nie koncentruje się wyłącznie na przygotowaniu rozprawy doktorskiej, ale uczestniczy również w konferencjach, sympozjach, kongresach, często realizuje się jako pracownik naukowy.

Wiele osób podejmuje decyzję o studiach doktoranckich, a po pierwszym lub drugim roku rezygnuje przytłoczona zakresem obowiązków. Mało osób decyduje się na wyzwanie jakim jest wszczęcia przewodu doktorskiego i obrona doktoratu. W rezultacie, w terminie, do obrony podchodzą nieliczni doktoranci.

Cel i adresaci konferencji

Idea konferencji szkoleniowej sprowadza się do omówienia i skomentowania newralgicznych kwestii natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej związanych z przygotowaniem rozprawy doktorskiej. Wyeksponowane zostaną najbardziej problematyczne zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu dysertacji doktorskiej.

Na konferencję zapraszamy przede wszystkim doktorantów, jak również osoby noszące się z zamiarem podjęcia studiów doktoranckich i próby przygotowania rozprawy doktorskiej, a w rezultacie uzyskania stopnia naukowego doktora w wybranej dziedzinie nauki.

RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI

8.00-9.00
Rejestracja uczestników
9.00-9.15
Otwarcie konferencji
“Ustawa 2.0”, “Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie  zmian w zakresie ubiegania się o stopień doktora (z uwzględnieniem zmian w obszarze publikacji naukowych)
9.15-10.00
SESJA 1. Kilka uwag o studiach doktoranckich (szkole doktorskiej) i rozprawie doktorskiej
Uwarunkowania prawne stopnia naukowego doktora i rozprawy doktorskiej
Dla kogo doktorat i po co?
Etapy doktoryzowania się
Organizacja czasu pisania rozprawy doktorskiej
Korzyści i koszty doktoryzowania się – bilans “in plus” i “in minus”
10.00-11.00
SESJA 2. Ramy koncepcyjne pracy doktorskiej
Wybór tematu (zasady konstrukcji tytułu) i promotora
Przygotowanie planu doktoratu (konspekt, spis treści)
Wstęp i zakończenie: struktura, zasady przygotowania
11.20-13.00
SESJA 3. Część teoretyczna dysertacji doktorskiej
Źródła bibliograficzne i ich selekcja
Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)
Opracowywanie materiałów źródłowych
Typowe błędy popełniane w trakcie redakcji części teoretycznej
Techniki usprawniające prace nad tekstem
13.00-13.30
Obiad
13.30-15.00
SESJA 4. Część empiryczna dysertacji doktorskiej
Wybór metod, technik, narzędzi badawczych
Problem badawczy – istota i struktura
Hipoteza i teza w pracy doktorskiej
Materiał pierwotny i wtórny – zasady jego opracowania
Bariery badań własnych i sposoby ich ograniczania/eliminowania
Prezentacja wyników badań własnych
Analiza i konfrontacja (dyskusja) pozyskanych wyników
Reguły wnioskowania na podstawie pozyskanych danych
15.15-16.00
SESJA 5. Uwarunkowania formalne pracy nad dysertacją doktorską
Istota i konstrukcja autoreferatu
Recenzja rozprawy doktorskiej (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów, odpowiedzi na recenzje)
Obrona rozprawy doktorskiej (kwestie organizacyjne i merytoryczne, wskazówki)
16.00-17.45
SESJA 6. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalajacy pozyskaną wiedzę
Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1-5, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania części empirycznej rozprawy doktorskiej
Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia
17.45-18.00
Zamknięcie konferencji

Terminy i opłaty

Opłata: 490 zł
Rejestracja otwarta do 17.01.2020 r.
Dane do wniesienia opłaty konferencyjnej zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Po rejestracji Uczestnik otrzyma automatyczny mail potwierdzający przyjęcie zgłoszenia udziału w konferencji, co jest równoznaczne z rezerwacją miejsca  (jeżeli wiadomość nie dotarła, prosimy o sprawdzenie skrzynki „śmieci”, „spam” lub kontakt z Organizatorem: konferencje@exante.com.pl; tel. 606 168 165).

Pozostałe informacje organizacyjne zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Opłata konferencyjna obejmuje: uczestnictwo w konferencji i warsztacie, materiały konferencyjne, całodzienną przerwę kawową, obiad, certyfikat uczestnictwa,

Metody szkoleniowe
Część I. Konferencji: wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study Część II: mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Ogólne warunki uczestnictwa w konferencji

Organizacja i miejsce konferencji

  1. konferencja rozprawa doktorskaKonferencja rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji konferencji na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca konferencji uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania konferencji  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania konferencją. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty konferencyjnej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

Zgody

  1. Uczestnik konferencji wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego konferencję z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora konferencji.
  2. Wyrażam zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) przez Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer z siedzibą 52-131 Wrocław, ul. Buforowa 24 lok. 10 na potrzeby organizacji konferencji naukowo-szkoleniowej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W KONFERENCJI

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą “śmieci”, “spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Jeżeli nie masz czasu na udział w szkoleniu, zapraszamy do zakupu książki, w której omówiono zagadnienia poruszane na szkoleniu. Szukaj w sklepie

Konferencja Szkoleniowa
„Redagowanie tekstów naukowych – publikacje naukowe w teorii
i praktyce”

[WARSZAWA, 29.02.2020 r.]

Kontekst

Wydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Poświęcone jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

  • Konferencja szkoleniowa realizowana jest w trybie jednodniowym, w sumie 9 h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).
  • Pierwsza część szkolenia poświęcona jest aspektom teoretyczno-warsztatowym redagowania tekstów naukowych.
  • Druga część szkolenia to warsztat praktyczny – trening kreatywny pisania tekstów naukowych.
Cel i adresaci konferencji

Celem konferencji szkoleniowej jest omówienie  problematycznych kwestii  natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej przygotowywania tekstów naukowych. Uczestnicy szkolenia udoskonalą swój warsztat pisarski, pozyskają wiedzę na temat zasad publikowania tekstów naukowych w krajowych i międzynarodowych czasopismach  oraz monografiach. W trakcie konferencji omówione zostaną kluczowe  zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu publikacji naukowych.

Na konferencję zapraszamy: studentów, doktorantów, post-doków, pracowników naukowych, osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI

“Ustawa 2.0”, “Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie zmian w zakresie publikacji naukowych
SESJA 1. Kilka uwag o publikacjach naukowych
Kryteria i funkcje tekstów naukowych (wymagania merytoryczne i formalne)
Kanony i techniki pisarstwa naukowego
Typologia tekstów naukowych
SESJA 2. Publikowanie w czasopismach krajowych i zagranicznych
Czasopisma krajowe i zagraniczne – uwagi o periodykach
Warunki publikowania w czasopismach krajowych i zagranicznych (wymagania techniczne, redakcyjne, merytoryczne)
Strategie publikowania w czasopismach krajowych i międzynarodowych
Wykaz czasopism krajowych i zagranicznych i ich ranking a jakość publikacji i cytowań
Analiza kryteriów formalnych składania tekstu do publikacji w redakcjach krajowych i zagranicznych (ocena wstępny szansy na publikację)
Miejsce artykułów publikowanych w czasopismach w dorobku naukowym
Case study – analiz przypadku zgłaszania artykułu do czasopisma krajowego i zagranicznego
SESJA 3. Publikowanie w monografiach
Kryteria monografii naukowych
Typologia monografii
Aktualna punktacja monografii
Udział w monografiach: uwarunkowania techniczne, formalne, merytoryczne i prawne
Miejsce monografii w dorobku naukowym
Case analysis – analiza przypadku zgłaszania artykułu/rozdziału do monografii
SESJA 4. Recenzja publikacji naukowych
Recenzja w czasopismach krajowych i zagranicznych (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Recenzja monografii  (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Formułowanie odpowiedzi na recenzję
SESJA 5. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część I
Wybór i sformułowanie tematu, tytułu artykułu oraz typu publikacji (źródłowa, przeglądowa, polemiczna
Źródła bibliograficzne i ich selekcja
Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)
Redakcja abstraktu w języku polskim i obcym
Przygotowanie planu artykułu
Redakcja wstępu, celu pracy, charakterystyka przeprowadzonych badań, prezentacja i dyskusja wyników, podsumowanie i wnioski (w tym reguły wnioskowania i postulaty), bibliografia
Przypisy i elementy graficzne
Plagiat, autoplagiat, prawo autorskie, własność intelektualna
SESJA 6. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część II
Pisanie stylem naukowym – użyteczne sformułowania:
przy definiowaniu
formułowaniu założeń badawczych
porządkowaniu wypowiedzi (logika wywodu)
wprowadzenia do cytowania
wprowadzenia do elementów graficznych
wykorzystywane w analizie danych
podsumowujące
synonimy w praktyce
Typowe błędy popełniane w trakcie pisania artykułu
Techniki usprawniające prace nad tekstem
SESJA 7. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalający pozyskaną wiedzę
Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1-7,
Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Terminy i opłaty

Opłata za udział: 490 zł
Rejestracja otwarta do 21.02.2020 r. 

Opłata konferencyjna obejmuje: uczestnictwo w konferencji i warsztacie, materiały konferencyjne, przerwy kawowe, obiad,  certyfikat uczestnictwa.

Płatność
  1. Płatność po rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  2. Rejestracja gwarantuje rezerwację miejsca. 

Metody szkoleniowe
Część I. Konferencji: wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study Część II: mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia
[/dl]

Ogólne warunki uczestnictwa w konferencji

Organizacja i miejsce konferencji

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji konferencji na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca konferencji uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania konferencji  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania konferencją. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty konferencyjnej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

Zgody

  1. Uczestnik konferencji wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego konferencję z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora konferencji.
  2. Wyrażam zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) przez Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer z siedzibą 52-131 Wrocław, ul. Buforowa 24 lok. 10 na potrzeby organizacji konferencji szkoleniowej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W KONFERENCJI

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

 

Ta strona wykorzystuje ciasteczka. Ciasteczka wykorzystywane są wyłącznie do zachowania preferencji użytkownika. W celach statystycznych w witrynie zainstalowano Google Analytics. Celem wypisania się ze śledzenia, czyli zablokowanie zbierania danych przez Google Analytics, należy zainstalować w przeglądarce internetowej dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Do pobrania łącznie z instrukcją instalacji tu: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
error: Content is protected !!