Szkolenie stacjonarne / Webinarium
„Redagowanie tekstów naukowych – publikacje naukowe w teorii
i praktyce”

Webinarium (e-szkolenie) 
[14–15.11.2020 r., godz. od 1000–1400]

Kontekst

Wydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Poświęcone jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

  • Szkolenie stacjonarne realizowane jest w trybie jednodniowym, w sumie 9 h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).
  • Pierwsza część szkolenia poświęcona jest aspektom teoretyczno-warsztatowym redagowania tekstów naukowych.
  • Druga część szkolenia to warsztat praktyczny – trening kreatywny pisania tekstów naukowych.
Cel i adresaci szkolenia

Celem szkolenia jest omówienie  problematycznych kwestii  natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej redagowania tekstów naukowych. Uczestnicy szkolenia udoskonalą swój warsztat pisarski, pozyskają wiedzę na temat zasad publikowania tekstów naukowych w krajowych i międzynarodowych czasopismach  oraz monografiach. W trakcie szkolenia zostaną omówione kluczowe  zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu publikacji naukowych.

Na szkolenie zapraszamy: studentów, doktorantów, post-doków, pracowników naukowych, osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

„Ustawa 2.0”, „Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie zmian w zakresie publikacji naukowych
SESJA 1. Kilka uwag o publikacjach naukowych
Kryteria i funkcje tekstów naukowych (wymagania merytoryczne i formalne)
Kanony i techniki pisarstwa naukowego
Typologia tekstów naukowych
SESJA 2. Publikowanie w czasopismach krajowych i zagranicznych
Czasopisma krajowe i zagraniczne – uwagi o periodykach
Warunki publikowania w czasopismach krajowych i zagranicznych (wymagania techniczne, redakcyjne, merytoryczne)
Strategie publikacyjne w czasopismach krajowych i międzynarodowych
Wykaz czasopism krajowych i zagranicznych – ich ranking a jakość publikacji i cytowań
Analiza kryteriów formalnych składania tekstu do publikacji w redakcjach krajowych i zagranicznych (ocena wstępny szansy na publikację)
Miejsce artykułów publikowanych w czasopismach w dorobku naukowym
Case study
SESJA 3. Publikowanie w monografiach
Kryteria monografii naukowych
Typologia monografii
Aktualna punktacja monografii
Udział w monografiach: uwarunkowania techniczne, formalne, merytoryczne i prawne
Miejsce monografii w dorobku naukowym
Case analysis
SESJA 4. Recenzja publikacji naukowych
Recenzja w czasopismach krajowych i zagranicznych (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Recenzja monografii  (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Formułowanie odpowiedzi na recenzję
SESJA 5. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część I
Wybór i sformułowanie tematu, tytułu artykułu oraz typu publikacji (źródłowa, przeglądowa, polemiczna
Źródła bibliograficzne i ich selekcja
Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)
Redakcja abstraktu w języku polskim i obcym
Przygotowanie planu artykułu
Redakcja wstępu, celu pracy, charakterystyka przeprowadzonych badań, prezentacja i dyskusja wyników, podsumowanie i wnioski (w tym reguły wnioskowania i postulaty), bibliografia
Przypisy i elementy graficzne
Plagiat, autoplagiat, prawo autorskie, własność intelektualna
SESJA 6. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część II
Pisanie stylem naukowym – użyteczne sformułowania:
definiowanie
formułowanie założeń badawczych
porządkowanie wypowiedzi (logika wywodu)
wprowadzenie do cytowania
wprowadzenie do elementów graficznych
wykorzystywane w analizie danych
podsumowujące
synonimy w praktyce
Typowe błędy popełniane w trakcie pisania artykułu
Techniki usprawniające prace nad tekstem
SESJA 7. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalający pozyskaną wiedzę
Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1–7,
Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Terminy i opłaty

 

Webinarium (e-szkolenie) 

Opłata za udział: 299 zł/osoba.
Rejestracja otwarta do 10.11.2020 r.
Termin wniesienia opłaty szkoleniowej: 10.11.2020 r.

 

Opłata szkoleniowa obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu i warsztacie, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, w przypadku szkolenia stacjonarnego również przerwy kawowe i  obiad.

Metody szkoleniowe
Wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study, mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniu

 

Szkolenie stacjonarne

 

Organizacja i miejsce szkolenia

 

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji szkolenia na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca szkolenia uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania szkoleniem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

 

Webinarium (e-szkolenie) 

 

Organizacja i miejsce e-szkolenia

 

  1. Szkolenie online przeprowadzane jest za pośrednictwem dedykowanej platformy do webinarów.
  2. Dane dostępowe do tzw. pokoju webinarowego i instrukcja udziału w e-szkoleniu zostaną udostępnione uczestnikowi po wniesieniu opłaty szkoleniowej.
  3. Potwierdzenie organizacji webinarium i zebrania grupy szkoleniowej zostanie wysłane na adresy e-mail uczestników.
  4. Nagrywanie szkolenia jest zabronione, podobnie jak w przypadku szkoleń stacjonarnych. Po rejestracji uczestnik wypełnia oświadczenie, w którym potwierdza, że nie będzie nagrywać webinarium.
  5. Wydrukowane materiały szkoleniowe i certyfikat udziału w szkoleniu zostaną wysłane do uczestnika e-szkolenia po webinarium. Opłata szkoleniowa obejmuje koszt przesyłki na terenie Polski.

 

Rezygnacja z udziału w e-szkoleniu

 

  1. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie krótszym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.
  2. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie dłuższym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 100%.
  3. W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na e-szkoleniu najpóźniej na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony opłatą szkoleniową w wysokości 50%.

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu e-szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania e-szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania e-szkoleniem.  O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą elektroniczną. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni lub – na życzenie uczestnika – przeniesieniem zgłoszenia na inny termin webinarium.

 

Webinarium (e-szkolenie) a szkolenie stacjonarne

 

Od połowy marca 2020 r. wszystkie szkolenia stacjonarne realizowane są również w formie interaktywnej, mianowicie webinarium (szkolenia online).

 

Zagadnienia i materiały szkoleniowe

 

Materiał omawiany na e-szkoleniu jest zgodny z materiałem analizowanym w trakcie szkolenia stacjonarnego. W przypadku webinarium uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa po szkoleniu (materiały wysyłamy pocztą), z kolei w przypadku szkolenia stacjonarnego materiały szkoleniowe i certyfikat potwierdzające udział w spotkaniu prowadzący przekazuje uczestnikom w dniu szkolenia. W trakcie webinarium uczestnicy widzą na ekranach swoich urządzeń materiały szkoleniowe i mają prawo na bieżąco je komentować oraz zadawać pytania.

 

Dzień szkoleniowy

 

E-szkolenie, w odróżnieniu od szkolenia stacjonarnego, podzielone jest na dwa dni szkoleniowe (dzień po dniu) i może być realizowane w różnych godzinach oraz dniach tygodnia. Szkolenia stacjonarne przeprowadzamy wyłącznie w weekendy – materiał omawiany jest w trakcie 9-godzinnego szkolenia, w trybie jednodniowym. W przypadku webinarium dzień szkoleniowy liczy 4,5–5 h.

 

Cena – opłata za udział w e-szkoleniu

 

Opłata szkoleniowa za udział w webinarium jest stała i niezależnie od tematyki e-szkolenia – wynosi 299 zł od osoby. W przypadku szkoleń stacjonarnych opłata ta jest zmienna i uwarunkowana lokalizacją organizacji szkolenia. Ponadto uczestnicy nie ponoszą kosztów okołoszkoleniowych, np. dojazdu, wyżywienia, noclegu w hotelu itp., i oszczędzają czas.

 

Rejestracja i przebieg webinarium

 

  1. Udział w webinarium należy zarejestrować za pośrednictwem formularza rejestracji dostępnego w zakładce „Rejestracja”.
  2. W odpowiedzi uczestnik otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą rejestrację i zawierającą informacje niezbędne do wniesienia opłaty szkoleniowej.
  3. Po opłaceniu udziału w e-szkoleniu Organizator udostępni uczestnikowi zaproszenie do udziału w e-szkoleniu w formie linku, który w terminie zaplanowanego e-szkolenia pozwoli dołączyć do tzw. pokoju webinarowego, czyli wziąć udział w e-szkoleniu. W osobnej wiadomości zostanie udostępniona instrukcja udziału w e-szkoleniu. Do komfortowego udziału w webinarium niezbędny jest jedynie dostęp do stabilnego łącza internetowego, komputer stacjonarny lub laptop (bądź inne urządzenie mobilne) oraz mikrofon (ewentualnie kamera internetowa). Mikrofon jest niezbędny, ponieważ umożliwi udział w dyskusji.
  4. Wszyscy uczestnicy webinarium na bieżąco mają wgląd w materiały omawiane przez prowadzącego, każdy z nich może w dowolnym momencie zabrać głos. Dyskusja prowadzona jest w czasie rzeczywistym.

REJESTRACJA UDZIAŁU W SZKOLENIU

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Jeżeli nie masz czasu na udział w szkoleniu stacjonarnym lub webinarium w wyznaczonym terminie, zapraszamy do zakupu nagrania z ostatniej edycji webinarium. Szczegóły w sklepie.

Warsztat / Webinarium
„Korekta i redakcja tekstu naukowego”
Webinarium (e-szkolenie)  [7–8.11.2020 r., godz.1000–1400]

 

Szkolenie stacjonarne realizowane jest w formie warsztatu – praca z tekstem naukowym, w trybie jednodniowym, w sumie 9 h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).

Warsztat poświęcony jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

Materiał omawiany na szkoleniu i stanowiący podstawę warsztatu to: prace promocyjne (magisterskie, doktorskie, habilitacyjne), artykuły naukowe, książki o profilu naukowym (monografie naukowe). Organizator dostarcza materiały szkoleniowe.

Zagadnienia omawiane są na podstawie wadliwie przygotowanych prac naukowych – case study oraz recenzji naukowych tych utworów (recenzje przygotowane przez badaczy w stopniu doktora habilitowanego lub z tytułem naukowym profesora z różnych krajowych jednostek naukowych).

W trakcie warsztatu dowiesz się, w jaki sposób:

  • stworzyć/sprawdzić/poprawić logiczną strukturę tekstu naukowego;
  • odnaleźć/poprawić błędy merytoryczne i unikać ich popełnienia;
  • odnaleźć/poprawić błędy stylistyczne oraz językowe i unikać ich popełnienia;
  • ujednolicić tekst (np. dostosować go do konkretnego standardu edycyjnego/wydawniczego);
  • przygotować korektę merytoryczną i językową.

Cały warsztat poświęcono pracy „z tekstem naukowym” i „na tekście naukowym”. Od początku warsztatu uczestnicy biorą aktywny udział w spotkaniu.

 

Cel spotkania

Udoskonalenia warsztatu pisarskiego z naciskiem na pisanie stylem naukowym wolnym od błędów merytorycznych i językowych. Dopracowany merytorycznie i językowo utwór naukowy zwiększa szansę na awans naukowy czy przyjęcie pracy do druku.

 

Adresaci warsztatu

Na warsztat zapraszamy: studentów, doktorantów, pracowników naukowych, recenzentów, redaktorów oraz osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

Terminy i opłaty

 

Webinarium

7–8.11.2020 r.
Opłata za udział: 299 zł/osoba.
Rejestracja otwarta do 3.11.2020 r.
Termin wniesienia opłaty szkoleniowej: 3.11.2020 r. 

Płatność
  1. Płatność po rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  2. Rejestracja gwarantuje rezerwację miejsca. 

Szkolenie stacjonarne

 

Organizacja i miejsce warsztatu

 

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji warsztatu na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca warsztatu uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu warsztatu

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatu  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania warsztatem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty za udział w warsztacie w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

 

Webinarium (e-szkolenie) 

 

Organizacja i miejsce e-szkolenia

 

  1. Szkolenie online przeprowadzane jest za pośrednictwem dedykowanej platformy do webinarów.
  2. Dane dostępowe do tzw. pokoju webinarowego i instrukcja udziału w e-szkoleniu zostaną udostępnione uczestnikowi po wniesieniu opłaty szkoleniowej.
  3. Potwierdzenie organizacji webinarium i zebrania grupy szkoleniowej zostanie wysłane na adresy e-mail uczestników.
  4. Nagrywanie szkolenia jest zabronione, podobnie jak w przypadku szkoleń stacjonarnych. Po rejestracji uczestnik wypełnia oświadczenie, w którym potwierdza, że nie będzie nagrywać webinarium.
  5. Wydrukowane materiały szkoleniowe i certyfikat udziału w szkoleniu zostaną wysłane do uczestnika e-szkolenia po webinarium. Opłata szkoleniowa obejmuje koszt przesyłki na terenie Polski.

 

Rezygnacja z udziału w e-szkoleniu

 

  1. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie krótszym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.
  2. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie dłuższym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 100%.
  3. W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na e-szkoleniu najpóźniej na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony opłatą szkoleniową w wysokości 50%.

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu e-szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania e-szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania e-szkoleniem.  O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą elektroniczną. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni lub – na życzenie uczestnika – przeniesieniem zgłoszenia na inny termin webinarium.

 

Webinarium (e-szkolenie) a szkolenie stacjonarne

 

Od połowy marca 2020 r. wszystkie szkolenia stacjonarne realizowane są również w formie interaktywnej, mianowicie webinarium (szkolenia online).

 

Zagadnienia i materiały szkoleniowe

 

Materiał omawiany na e-szkoleniu jest zgodny z materiałem analizowanym w trakcie szkolenia stacjonarnego. W przypadku webinarium uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa po szkoleniu (materiały wysyłamy pocztą), z kolei w przypadku szkolenia stacjonarnego materiały szkoleniowe i certyfikat potwierdzające udział w spotkaniu prowadzący przekazuje uczestnikom w dniu szkolenia. W trakcie webinarium uczestnicy widzą na ekranach swoich urządzeń materiały szkoleniowe i mają prawo na bieżąco je komentować oraz zadawać pytania.

 

Dzień szkoleniowy

 

E-szkolenie, w odróżnieniu od szkolenia stacjonarnego, podzielone jest najczęściej na dwa dni szkoleniowe (dzień po dniu) i może być realizowane w różnych godzinach i dniach tygodnia. Szkolenia stacjonarne przeprowadzamy wyłącznie w weekendy – materiał omawiany jest w trakcie 9-godzinnego szkolenia, w trybie jednodniowym. W przypadku webinarium dzień szkoleniowy liczy zwykle 4,5–5 h.

 

Cena – opłata za udział w e-szkoleniu

 

Opłata szkoleniowa za udział w webinarium jest stała i niezależnie od tematyki e-szkolenia – wynosi 345 zł od osoby. W przypadku szkoleń stacjonarnych opłata ta jest zmienna i uwarunkowana lokalizacją organizacji szkolenia. Ponadto uczestnicy nie ponoszą kosztów okołoszkoleniowych, np. dojazdu, wyżywienia, noclegu w hotelu itp., i oszczędzają czas.

 

Rejestracja i przebieg webinarium

 

  1. Udział w webinarium należy zarejestrować za pośrednictwem formularza rejestracji dostępnego w zakładce „Rejestracja”.
  2. W odpowiedzi uczestnik otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą rejestrację i zawierającą informacje niezbędne do wniesienia opłaty szkoleniowej.
  3. Po opłaceniu udziału w e-szkoleniu Organizator udostępni uczestnikowi zaproszenie do udziału w e-szkoleniu w formie linku, który w terminie zaplanowanego e-szkolenia pozwoli dołączyć do tzw. pokoju webinarowego, czyli wziąć udział w e-szkoleniu. W osobnej wiadomości zostanie udostępniona instrukcja udziału w e-szkoleniu. Do komfortowego udziału w webinarium niezbędny jest jedynie dostęp do stabilnego łącza internetowego, komputer stacjonarny lub laptop (bądź inne urządzenie mobilne) oraz mikrofon (ewentualnie kamera internetowa). Mikrofon jest niezbędny, ponieważ umożliwi udział w dyskusji.
  4. Wszyscy uczestnicy webinarium na bieżąco mają wgląd w materiały omawiane przez prowadzącego, każdy z nich może w dowolnym momencie zabrać głos. Dyskusja prowadzona jest w czasie rzeczywistym.

REJESTRACJA UDZIAŁU W WARSZTACIE

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Jeżeli nie masz czasu na udział w szkoleniu stacjonarnym lub webinarium w wyznaczonym terminie, zapraszamy do zakupu nagrania z ostatniej edycji webinarium. Szczegóły w sklepie.

Szkolenie stacjonarne / Webinarium
„Przygotowanie rozprawy doktorskiej. Aspekty teoretyczno-empiryczne”

Webinarium (e-szkolenie) [21–22.11.2020 r., godz. 1000–1400]

 

Kontekst

konferencja dla doktorantówWydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Eksponuje problematyczne kwestie teoretyczno-praktyczne pracy nad rozprawą doktorską i składa się z dwóch części.

  • Pierwsza część szkolenia poświęcona jest aspektom teoretycznym redagowania dysertacji doktorskiej.
  • Druga część konferencji to warsztat praktyczny – trening kreatywny przygotowania dysertacji doktorskiej.

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie studiami doktoranckimi. Nie zawsze ich ukończenie jest równoznaczne z obroną rozprawy doktorskiej. Doktorat to wielkie wyzwanie mentalne i organizacyjne, gdyż doktorant w swojej pracy naukowej nie koncentruje się wyłącznie na przygotowaniu rozprawy doktorskiej, ale uczestniczy również w konferencjach, sympozjach, kongresach, często realizuje się jako pracownik naukowy.

Wiele osób podejmuje decyzję o podjęciu kształcenia w ramach szkoły doktorskiej, a po pierwszym lub drugim roku rezygnuje przytłoczona zakresem obowiązków. Mało osób decyduje się na wyzwanie jakim jest wszczęcia przewodu doktorskiego i obrona doktoratu. W rezultacie, w terminie, do obrony podchodzą nieliczni doktoranci.

Cel i adresaci szkolenia

Idea szkolenia sprowadza się do omówienia i skomentowania newralgicznych kwestii natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej związanych z przygotowaniem rozprawy doktorskiej. Wyeksponowane zostaną najbardziej problematyczne zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu dysertacji doktorskiej.

Na szkolenie zapraszamy przede wszystkim doktorantów, jak również osoby noszące się z zamiarem podjęcia nauki w szkole doktorskiej i próby przygotowania rozprawy doktorskiej, a w rezultacie uzyskania stopnia naukowego doktora w wybranej dziedzinie nauki.

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA


„Ustawa 2.0″, „Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie  zmian w zakresie ubiegania się o stopień doktora (z uwzględnieniem zmian w obszarze publikacji naukowych)

SESJA 1. Kilka uwag o studiach doktoranckich (szkole doktorskiej) i rozprawie doktorskiej

Uwarunkowania prawne stopnia naukowego doktora i rozprawy doktorskiej

Dla kogo doktorat i po co?

Etapy doktoryzowania się

Organizacja czasu pisania rozprawy doktorskiej

Korzyści i koszty doktoryzowania się – bilans in plus i in minus

SESJA 2. Ramy koncepcyjne pracy doktorskiej

Wybór tematu (zasady konstrukcji tytułu) i promotora

Przygotowanie planu doktoratu (konspekt, spis treści)

Wstęp i zakończenie: struktura, zasady przygotowania

SESJA 3. Część teoretyczna dysertacji doktorskiej

Źródła bibliograficzne i ich selekcja

Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)

Opracowywanie materiałów źródłowych

Typowe błędy popełniane w trakcie redakcji części teoretycznej

Techniki usprawniające prace nad tekstem

Obiad

SESJA 4. Część empiryczna dysertacji doktorskiej

Wybór metod, technik, narzędzi badawczych

Problem badawczy – istota i struktura

Hipoteza i teza w pracy doktorskiej

Materiał pierwotny i wtórny – zasady jego opracowania

Bariery badań własnych i sposoby ich ograniczania/eliminowania

Prezentacja wyników badań własnych

Analiza i konfrontacja (dyskusja) pozyskanych wyników

Reguły wnioskowania na podstawie pozyskanych danych

SESJA 5. Uwarunkowania formalne pracy nad dysertacją doktorską

Istota i konstrukcja autoreferatu

Recenzja rozprawy doktorskiej (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów, odpowiedzi na recenzje)

Obrona rozprawy doktorskiej (kwestie organizacyjne i merytoryczne, wskazówki)

SESJA 6. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalajacy pozyskaną wiedzę

Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1-5, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania części empirycznej rozprawy doktorskiej

Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Webinarium

Opłata za udział: 299 zł/osoba.
Rejestracja otwarta do 18.11.2020 r.
Termin wniesienia opłaty szkoleniowej: 18.11.2020 r.

Dane do wniesienia opłaty szkoleniowej zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Po rejestracji Uczestnik otrzyma automatyczny mail potwierdzający przyjęcie zgłoszenia udziału w szkoleniu, co jest równoznaczne z rezerwacją miejsca  (jeżeli wiadomość nie dotarła, prosimy o sprawdzenie skrzynki „śmieci”, „spam” lub kontakt z Organizatorem: konferencje@exante.com.pl; tel. 606 168 165).

Pozostałe informacje organizacyjne zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Opłata szkoleniowa obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu i warsztacie, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, w przypadku szkolenia stacjonarnego przerwę kawową i obiad.

Metody szkoleniowe
Część I: wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study Część II: mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Szkolenie stacjonarne

 

Organizacja i miejsce szkolenia

 

  1. konferencja rozprawa doktorskaSzkolenie rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji szkolenia na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca konferencji uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania szkoleniem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty konferencyjnej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

 

Webinarium (e-szkolenie)

 

Organizacja i miejsce e-szkolenia

 

  1. Szkolenie online przeprowadzane jest za pośrednictwem dedykowanej platformy do webinarów.
  2. Dane dostępowe do tzw. pokoju webinarowego i instrukcja udziału w e-szkoleniu zostaną udostępnione uczestnikowi po wniesieniu opłaty szkoleniowej.
  3. Potwierdzenie organizacji webinarium i zebrania grupy szkoleniowej zostanie wysłane na adresy e-mail uczestników.
  4. Nagrywanie szkolenia jest zabronione, podobnie jak w przypadku szkoleń stacjonarnych. Po rejestracji uczestnik wypełnia oświadczenie, w którym potwierdza, że nie będzie nagrywać webinarium.
  5. Wydrukowane materiały szkoleniowe i certyfikat udziału w szkoleniu zostaną wysłane do uczestnika e-szkolenia po webinarium. Opłata szkoleniowa obejmuje koszt przesyłki na terenie Polski.

 

Rezygnacja z udziału w e-szkoleniu

 

  1. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie krótszym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.
  2. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie dłuższym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 100%.
  3. W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na e-szkoleniu najpóźniej na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony opłatą szkoleniową w wysokości 50%.

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu e-szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania e-szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania e-szkoleniem.  O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą elektroniczną. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni lub – na życzenie uczestnika – przeniesieniem zgłoszenia na inny termin webinarium.

 

Webinarium (e-szkolenie) a szkolenie stacjonarne

 

Od połowy marca 2020 r. wszystkie szkolenia stacjonarne realizowane są również w formie interaktywnej, mianowicie webinarium (szkolenia online).

 

Zagadnienia i materiały szkoleniowe

 

Materiał omawiany na e-szkoleniu jest zgodny z materiałem analizowanym w trakcie szkolenia stacjonarnego. W przypadku webinarium uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa po szkoleniu (materiały wysyłamy pocztą), z kolei w przypadku szkolenia stacjonarnego materiały szkoleniowe i certyfikat potwierdzające udział w spotkaniu prowadzący przekazuje uczestnikom w dniu szkolenia. W trakcie webinarium uczestnicy widzą na ekranach swoich urządzeń materiały szkoleniowe i mają prawo na bieżąco je komentować oraz zadawać pytania.

 

Dzień szkoleniowy

 

E-szkolenie, w odróżnieniu od szkolenia stacjonarnego, podzielone jest na dwa dni szkoleniowe (dzień po dniu) i może być realizowane w różnych godzinach oraz dniach tygodnia. Szkolenia stacjonarne przeprowadzamy wyłącznie w weekendy – materiał omawiany jest w trakcie 9-godzinnego szkolenia, w trybie jednodniowym. W przypadku webinarium dzień szkoleniowy liczy 4,5–5 h.

 

Cena – opłata za udział w e-szkoleniu

 

Opłata szkoleniowa za udział w webinarium jest stała i niezależnie od tematyki e-szkolenia – wynosi 299 zł od osoby. W przypadku szkoleń stacjonarnych opłata ta jest zmienna i uwarunkowana lokalizacją organizacji szkolenia. Ponadto uczestnicy nie ponoszą kosztów okołoszkoleniowych, np. dojazdu, wyżywienia, noclegu w hotelu itp., i oszczędzają czas.

 

Rejestracja i przebieg webinarium

 

  1. Udział w webinarium należy zarejestrować za pośrednictwem formularza rejestracji dostępnego w zakładce „Rejestracja”.
  2. W odpowiedzi uczestnik otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą rejestrację i zawierającą informacje niezbędne do wniesienia opłaty szkoleniowej.
  3. Po opłaceniu udziału w e-szkoleniu Organizator udostępni uczestnikowi zaproszenie do udziału w e-szkoleniu w formie linku, który w terminie zaplanowanego e-szkolenia pozwoli dołączyć do tzw. pokoju webinarowego, czyli wziąć udział w e-szkoleniu. W osobnej wiadomości zostanie udostępniona instrukcja udziału w e-szkoleniu. Do komfortowego udziału w webinarium niezbędny jest jedynie dostęp do stabilnego łącza internetowego, komputer stacjonarny lub laptop (bądź inne urządzenie mobilne) oraz mikrofon (ewentualnie kamera internetowa). Mikrofon jest niezbędny, ponieważ umożliwi udział w dyskusji.
  4. Wszyscy uczestnicy webinarium na bieżąco mają wgląd w materiały omawiane przez prowadzącego, każdy z nich może w dowolnym momencie zabrać głos. Dyskusja prowadzona jest w czasie rzeczywistym.

REJESTRACJA UDZIAŁU W SZKOLENIU

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Jeżeli nie masz czasu na udział w szkoleniu, zapraszamy do zakupu książki, w której omówiono zagadnienia poruszane na szkoleniu. Szukaj w sklepie

Jeżeli nie masz czasu na udział w szkoleniu stacjonarnym lub webinarium w wyznaczonym terminie, zapraszamy do zakupu nagrania z ostatniej edycji webinarium. Szczegóły w sklepie.

 

Szkolenie
„Etykieta w środowisku naukowym. Akademicki savoir-vivre w teorii i praktyce”

[USTALAMY TERMIN] 

 

Cel i kontekst szkolenia

Celem szkolenia jest omówienie kluczowych norm zachowania, zwyczajów i form towarzyskich, które obowiązują w środowisku naukowym (akademickim) w trakcie różnych aktywności naukowo-badawczych realizowanych w reprezentowanej jednostce naukowej i poza macierzystą jednostką naukową.

Liczne procesy i mechanizmy społeczne istotnie modelują i zmieniają współczesne zasady kurtuazji w środowisku akademickim. Przemiany te powodują potrzebę ich popularyzacji i stosowania w praktyce przez członków środowiska naukowego. Dobre maniery i obycie w środowisku akademickim to szczególnie ważne składowe przyczyniające się  do budowy sylwetki naukowej badacza.

 

Adresaci szkolenia

Studenci, doktoranci, pracownicy jednostek naukowych, osoby zawodowo związane ze środowiskiem naukowym.

 

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

Rejestracja uczestników

Sesja 1. Etykieta w środowisku naukowym – rola i znaczenie

Sesja 2. Hierarchia akademicka

Sesja 3. Tytułowanie, składanie podziękowań, wręczanie dokumentów, upominków, wizytówek

Sesja 4. Spotkania oficjalne i nieoficjalne

Sesja 5. Korespondencja elektroniczna i tradycyjna

Sesja 6. Udział w wydarzeniach naukowych (m.in. konferencje, kongresy, sympozja, szkolenia)

6.1. Dress code

6.2. Wystąpienie (prelekcja/poster)

6.3. Interakcja z moderatorem

6.4. Interakcja z audytorium/dyskutantem

6.5. Wejście w rolę dyskutanta

6.6. Rozmowy w kuluarach

6.7. Bankiety, obiady, kolacje pokonferencyjne

Sesja 7. Egzaminy doktorskie/kolokwia habilitacyjne

Sesja 8. Odpowiedź na recenzję (ustna/pisemna)

Sesja 9. Organizacja wydarzeń naukowych (m.in. konferencje, kongresy, szkolenia)

Sesja 10. Poszukiwanie współpracownika, współautora, recenzenta…

Sesja 11. Etykieta nauczyciela akademickiego

Sesja 12. Zwroty przydatne w środowisku naukowym

Terminy i opłaty

Opłata:…
Rejestracja otwarta do…
Dane do wniesienia opłaty szkoleniowej zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Informacja dotycząca miejsca szkolenia zostanie udostępniona po zamknięciu rejestracji udziału w szkoleniu.

Po rejestracji Uczestnik otrzyma automatyczny mail potwierdzający przyjęcie zgłoszenia udziału w szkoleniu, co jest równoznaczne z rezerwacją miejsca  (jeżeli wiadomość nie dotarła, prosimy o sprawdzenie skrzynki „śmieci”, „spam” lub kontakt z Organizatorem: konferencje@exante.com.pl; tel. 606 168 165).

Pozostałe informacje organizacyjne zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Opłata szkoleniowa obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad (serwowany dwudaniowy), certyfikat uczestnictwa.

Metody szkoleniowe
Wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study,  burza mózgów, metafory, skojarzenia.

Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniu

 

Organizacja i miejsce szkolenia

 

  1. Szkolenie rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji szkolenia na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca szkolenia uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania terminem szkolenia. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

 

Zgody

 

  1. Uczestnik szkolenia wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego szkolenie z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora szkolenia.
  2. Uczestnik szkolenia wyraża zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W SZKOLENIU

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą “śmieci”, “spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

 

Galeria

error: Content is protected !!