WARUNKI ZAKUPU W SKLEPIE INTERNETOWYM DOSTĘPNYM POD ADRESEM: HTTPS://EXANTE.COM.PL – REGULAMIN

e-KSIĘGARNI

WSTĘP

Sklep internetowy dostępny pod adresem: https://exante.com.pl respektuje prawa konsumenta. Ten ostatni nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 2759 ze zm.) – dalej jako ustawa o prawach konsumenta. Postanowienia umów, które są mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta, są niewiążące i zamiast nich zastosowanie mają regulacje ustawy o prawach konsumenta. W związku z powyższym postanowienia przedmiotowego regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów, które przysługują im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, natomiast wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku zaistnienia niezgodności zapisów niniejszego regulaminu z przepisami ustawy o prawach konsumenta pierwszeństwo mają przepisy ustawy i należy je stosować.

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym https://exante.com.pl administrowany (zarządzany) jest przez Klaudię Pujer prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, w wypadku której – adres miejsca do doręczeń: ul. Modrzewiowa 47, Mnichowice, 55-020 Żórawina, NIP 8862798419, REGON 280352265, adres poczty elektronicznej: wydawnictwo@exante.com.pl; nr telefonu kontaktowego: 606 168 165.
1.2. Definicje wybranych pojęć użytych w regulaminie:

1.2.1) dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
1.2.2) formularz zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w sklepie internetowym służący do złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do elektronicznego koszyka, jak i określenie warunków umowy sprzedaży, w tym metody dostawy i płatności;
1.2.3) klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze sprzedawcą;
1.2.4) kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.);
1.2.5) produkt – dostępna w sklepie internetowym rzecz ruchoma, która stanowi przedmiot umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą;
1.2.6) regulamin – niniejszy dokument, stanowiący regulamin sklepu internetowego dostępnego pod adresem internetowym: https://exante.com.pl;
1.2.7) sklep internetowy – sklep internetowy usługodawcy (sprzedawcy) / e-Księgarnia, dostępny pod adresem internetowym: https://exante.com.pl;
1.2.8) sprzedawca, usługodawca – Klaudia Pujer prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w wypadku której – adres miejsca do doręczeń: ul. Modrzewiowa 47, Mnichowice, 55-020 Żórawina, NIP 8862798419, REGON 280352265, adres poczty elektronicznej: wydawnictwo@exante.com.pl; nr telefonu kontaktowego: 606 168 165;
1.2.9) umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego;
1.2.10) usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez usługodawcę na rzecz usługobiorcy za pośrednictwem sklepu internetowego;
1.2.11) usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z usługi elektronicznej;
1.2.12) usługodawca – patrz „sprzedawca”;
1.2.13) zamówienie – oświadczenie woli klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu ze sprzedawcą.
1.3. Niniejszy regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego (z wyjątkiem pkt 8 regulaminu, który dotyczy jedynie przedsiębiorców).
1.4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego regulaminu jest usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i na podstawie zasad wskazanych w regulaminie sklepu internetowego oraz polityce prywatności. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza usługodawca (sprzedawca), ma prawo do wglądu w ich treść oraz ich aktualizacji i poprawiania.

 

II. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

2.1. W sklepie internetowym dostępna jest usługa elektroniczna w formie formularza zamówienia.
2.1.1) Korzystanie z formularza zamówienia rozpoczyna się z chwilą dodania przez klienta pierwszego produktu do elektronicznego koszyka w sklepie internetowym. Złożenie zamówienia jest skuteczne po wykonaniu przez klienta łącznie następujących kolejnych operacji: dodanie produktu / produktów do koszyka, wypełnienie formularza zamówienia, kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”. W formularzu zamówienia na cele jego realizacji klient podaje następujące dane – dotyczące klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, a w przypadku firm dodatkowo: nazwa firmy, adres (ulica, numer domu / lokalu, kod pocztowy, miejscowość), NIP oraz dotyczące umowy sprzedaży: produkt / produkty, liczba produktów, miejsce i sposób dostawy, sposób płatności.
2.1.2) Usługa elektroniczna w postaci formularza zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy – ulega zakończeniu w momencie złożenia zamówienia za jego pośrednictwem bądź wcześniejszego zaprzestania składania zamówienia za jego pośrednictwem przez usługobiorcę.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca to: (1) komputer, laptop bądź inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu wynosi 1280 × 900 px; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookies oraz obsługi JavaScript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, respektując dobra osobiste oraz prawa autorskie i własności intelektualnej usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.


III. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

3.1. Zawarcie umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą ma miejsce po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą formularza zamówień w sklepie internetowym zgodnie z pkt 2.1 niniejszego regulaminu.
3.2. Cena produktu uwzględniona na stronie sklepu internetowego wyrażona jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami produktu będącego przedmiotem zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) klient jest informowany na stronach sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez klienta woli zawarcia umowy sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia umowy sprzedaży w sklepie internetowym za pomocą formularza zamówień:
3.3.1) Zawarcie umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia w sklepie internetowym zgodnie z pkt 2.1 regulaminu.
3.3.2) Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej klienta. Sprzedawca przyjmuje zamówienie do realizacji po jego opłaceniu, co potwierdza, przesyłając klientowi stosowną wiadomość e-mail – zawierającą co najmniej oświadczenia sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia, jego opłaceniu i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży – na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej klienta. Z chwilą otrzymania przez klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie klientowi treści zawieranej umowy sprzedaży następuje poprzez: (1) udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie sklepu internetowego oraz (2) przesłanie klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 3.3.2 regulaminu. Treść umowy sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym sklepu internetowego sprzedawcy.

 

IV. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

4.1. Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji jest jego opłacenie. W wypadku bibliotek, instytucji naukowych i kulturalno-oświatowych sprzedawca oferuje odroczony termin płatności – zobacz informację. Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby płatności z tytułu umowy sprzedaży:
4.1.1) płatność przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy;
4.1.1.1) bank: mBank;
4.1.1.2) numer rachunku bankowego: 65 1140 2004 0000 3602 7821 4396;
4.1.2) płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie sklepu internetowego w zakładce „Formy płatności i dostawa”.
4.2. Termin płatności:
4.2.1) Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia w sklepie internetowym, co skutkuje zawarciem umowy sprzedaży. Po upływie ww. terminu i braku opłacenia zamówienia zostanie ono anulowane.

 

V. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

5.1. Dostawa produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Dostawa produktu do klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy produktu zawarto na stronach sklepu internetowego w zakładce „Formy płatności i dostawa” oraz ich wysokość wyszczególniono każdorazowo na stronie internetowej produktu, w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez klienta woli związania się umową sprzedaży.
5.3. Sprzedawca nie oferuje odbioru osobistego produktów.
5.4. Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru produktu:
5.4.1) paczkomat (InPost);
5.4.2) przesyłka kurierska (DPD),
5.4.3) poczta elektroniczna (treści cyfrowe).
5.5. Termin dostawy produktu do klienta wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danego produktu lub w trakcie składania zamówienia podano krótszy termin. W odniesieniu do produktów o różnych terminach dostawy terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 dni roboczych. Czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego sprzedawcy.
5.6.
Na wszystkie zakupione w sklepie internetowym produkty sprzedawca wystawia fakturę. Ceny widniejące na fakturze wyrażone są w polskich złotych i są wiążące w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Dowód zakupu w postaci faktury zostanie przesłany w formie elektronicznej i/lub dołączony do paczki z zamówieniem.

 

VI. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 

6.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 6.8 regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
6.1.1) pisemnie – na adres: ul. Modrzewiowa 47, Mnichowice, 55-020 Żórawina,
6.1.2) w formie elektronicznej – poprzez wysłanie e-maila na adres: wydawnictwo@exante.com.pl.
6.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie sklepu internetowego w zakładce „Reklamacje i zwroty”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza udostępnionego przez sprzedawcę, jednak nie jest to obowiązkowe.
6.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
6.3.1) dla umowy, w wykonaniu której sprzedawca wydaje produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od objęcia produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z produktów;
6.3.2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
6.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
6.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem.
6.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić produkt sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić produkt na adres: Klaudia Pujer, ul. Modrzewiowa 47, Mnichowice, 55-020 Żórawina.
6.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
6.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
6.8.1) Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
6.8.2) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
6.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
6..10. Prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy treści cyfrowych, o czym klient jest informowany na stronie sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia – wyrażenie zgody na spełnienie świadczenia przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy – w tym wypadku z chwilą spełnienia świadczenia przez sprzedawcę klient traci prawo do odstąpienia od umowy.

 

VII. REKLAMACJE PRODUKTU

7.1. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez usługodawcę oraz pozostałe reklamacje dotyczące działania sklepu internetowego usługobiorca może składać: pisemnie – na adres: ul. Modrzewiowa 47, Mnichowice, 55-020 Żórawina; w formie elektronicznej – wysyłając e-mail na adres: wydawnictwo@exante.com.pl.
7.2. Zaleca się podanie przez usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania usługobiorcy oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez usługodawcę.
7.3. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci, tj. od daty ewentualnego uzupełnienia braków. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez kupującego adres e-mail.
7.4. Warunkiem koniecznym rozpatrzenia przez sprzedającego reklamacji złożonej przez klienta jest dostarczenie przez klienta reklamowanego produktu lub produktów wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail, data zawarcia umowy sprzedaży, przedmiot reklamacji – ze wskazaniem żądania klienta oraz z przytoczeniem wszelkich okoliczności uzasadniających reklamację). W przypadku nieprawidłowego złożenia reklamacji sprzedawca wezwie kupującego do uzupełnienia braków reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od doręczenia takiego wezwania. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta, gdy wymiana reklamowanego produktu nie będzie możliwa, sprzedający zwróci należność za reklamowany produkt w ciągu 14 (czternastu) dni od daty rozpatrzenia reklamacji. Reklamacji nie podlegają zakupione produkty opisane na stronie sklepu internetowego jako zawierające defekt (np. uszkodzony grzbiet książki) ze względu na ten konkretny defekt. Oznacza to, że jeżeli klient złoży reklamację zakupionego produkty z uwagi na inny defekt, o którym nie został poinformowany przed zakupem, to zostanie ona rozpatrzona (np. w opisie produktu na stronie internetowej uwzględniono wzmiankę o uszkodzonym grzbiecie, a klient po otrzymaniu przesyłki zauważył, że w produkcie występuje jakiś inny defekt, np. brak strony). Każdy egzemplarz produktu przed wysyłką do klienta jest weryfikowany pod względem ewentualnych wad czy uszkodzeń fabrycznych (powstałych na etapie druku bądź transportu), natomiast proces pakowania przesyłki jest monitorowany, co pozwala na rzetelną ocenę stanu produktu przed jego wysyłką do klienta.
7.5. Przykładowy wzór formularza reklamacyjnego dostępny jest na stronie sklepu internetowego w zakładce Reklamacje i zwroty”. Klient może skorzystać z wzoru formularza udostępnionego przez sprzedającego, jednak nie jest to obowiązkowe.

 

VIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

8.1. Niniejszy punkt regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie klientów i usługobiorców niebędących konsumentami.
8.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do sprzedawcy.
8.3. W wypadku klientów niebędących konsumentami sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy sprzedaży.
8.4. Z chwilą wydania przez sprzedawcę produktu przewoźnikowi przechodzą na klienta niebędącego konsumentem korzyści i ciężary związane z produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
8.5. W razie przesłania produktu do klienta za pośrednictwem przewoźnika klient niebędący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
8.6. W wypadku usługobiorców niebędących konsumentami usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie usługobiorcy stosownego oświadczenia.
8.7. Odpowiedzialność usługodawcy/sprzedawcy w stosunku do usługobiorcy/klienta niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do usługobiorcy/klienta niebędącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do usługobiorcy/klienta niebędącego konsumentem.
8.8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy sprzedawcą/usługodawcą a klientem/usługobiorcą niebędącym konsumentem będą rozpatrywane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę sprzedawcy/usługodawcy.
8.9. Przepisy odnoszące się do konsumenta, zawarte w art. 3851–3853 Kodeksu cywilnego, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego przede wszystkim z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

IX. DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM

9.1. Kwestię przetwarzania danych osobowych usługobiorców/klientów szczegółowo opisano w polityce prywatności.
9.2. Administratorem danych osobowych usługobiorców/klientów zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest sprzedawca.
9.3. Dane osobowe usługobiorców/klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem sklepu internetowego zbierane są – zgodnie z wolą usługobiorcy/klienta – w celu realizacji umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi elektronicznej.
9.4. Możliwi odbiorcy danych osobowych klientów sklepu internetowego to:
9.4.1) w odniesieniu do klienta, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu dostawy produktów przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora;
9.4.2) w odniesieniu do klienta, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w sklepie internetowym.
9.5. Usługobiorca/klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie może zostać złożone na przykład:
9.5.1) pisemnie – na adres: ul. Modrzewiowa 47, Mnichowice, 55-020 Żórawina;
9.5.2) w formie elektronicznej – wysyłając e-mail na adres: wydawnictwo@exante.com.pl.
9.6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym niepodanie wskazanych w regulaminie danych osobowych koniecznych do zawarcia umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Dane potrzebne do zawarcia umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi elektronicznej wskazane są także każdorazowo na stronie internetowej sklepu internetowego przed zawarciem danej umowy.

 

X. INFORMACJA DOTYCZĄCA PROCESU ZAKUPU E-BOOKÓW

10.1) Książki w wersji elektronicznej (e-booki) są zabezpieczone znakiem wodnym (watermark), co ma na celu ochronę praw autorskich. Znak wodny nie utrudnia czytania e-booka.
10.2) Klient, który nabył e-booka w sklepie internetowym, zobowiązuje się do nieusuwania zabezpieczenia zastosowanego w książce oraz do korzystania z e-booka zgodnie z prawem. Zabronione jest kopiowanie, rozpowszechnianie i przetwarzanie e-booka.
10.3) W przypadku zakupu treści cyfrowych Klient, składając zamówienie, wyraża zgodę na utratę prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa bądź na odległość w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
10.4) E-book to produkt cyfrowy – można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu, na którym zainstalowano odpowiedni program służący do czytania publikacji elektronicznych w danym formacie (brak możliwości wydruku).

 

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

11.1. Umowy poprzez sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
11.2. Zmiana regulaminu:
11.2.1) usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym regulaminie z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego regulaminu;
11.2.2) w wypadku zawarcia na podstawie niniejszego regulaminu umów o innym charakterze niż umowa sprzedaży zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych usługobiorców/klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian regulaminu, przede wszystkim modyfikacje regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy sprzedaży.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 344 ze zm.); ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
11.4. Sklep oferuje produkty nowe, nowe z defektem i używane. Stan każdego sprzedawanego w sklepie internetowym produktu opisano na stronie internetowej. Kolor produktu może nieco odbiegać od odcienia prezentowanego w sklepie – jest to uwarunkowane ustawieniami monitora i kątem padania światła, które wpływają na oglądany produkt.
11.5. Na sprzedawane produkty nie jest udzielana gwarancja.

error: Treść jest chroniona.