Konferencja Szkoleniowa
„Przygotowanie rozprawy doktorskiej. Aspekty teoretyczno-empiryczne”
[3.08.2019 r., Wrocław]
 

Kontekst

konferencja dla doktorantówWydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Eksponuje problematyczne kwestie teoretyczno-praktyczne pracy nad rozprawą doktorską i składa się z dwóch części.

  • Pierwsza część konferencji poświęcona jest aspektom teoretycznym redagowania dysertacji doktorskiej. Każdą sesję kończyć będzie analiza konkretnego przypadku.
  • Druga część konferencji to warsztat praktyczny – trening kreatywny przygotowania dysertacji doktorskiej.

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie studiami doktoranckimi. Nie zawsze ich ukończenie jest równoznaczne z obroną rozprawy doktorskiej. Doktorat to wielkie wyzwanie mentalne i organizacyjne, gdyż doktorant w swojej pracy naukowej nie koncentruje się wyłącznie na przygotowaniu rozprawy doktorskiej, ale uczestniczy również w konferencjach, sympozjach, kongresach, często realizuje się jako pracownik naukowy.

Wiele osób podejmuje decyzję o studiach doktoranckich, a po pierwszym lub drugim roku rezygnuje przytłoczona zakresem obowiązków. Mało osób decyduje się na wyzwanie jakim jest wszczęcia przewodu doktorskiego i obrona doktoratu. W rezultacie, w terminie, do obrony podchodzą nieliczni doktoranci.

Cel i adresaci konferencji

Idea konferencji szkoleniowej sprowadza się do omówienia i skomentowania newralgicznych kwestii natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej związanych z przygotowaniem rozprawy doktorskiej. Wyeksponowane zostaną najbardziej problematyczne zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu dysertacji doktorskiej.

Na konferencję zapraszamy przede wszystkim doktorantów, jak również osoby noszące się z zamiarem podjęcia studiów doktoranckich i próby przygotowania rozprawy doktorskiej, a w rezultacie uzyskania stopnia naukowego doktora w wybranej dziedzinie nauki.

RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI

8.00-9.00
Rejestracja uczestników
9.00-9.15
Otwarcie konferencji
“Ustawa 2.0”, “Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie zmian w zakresie ubiegania się o stopień doktora (z uwzględnieniem zmian w obszarze publikacji naukowych)
9.15-10.00
SESJA 1. Kilka uwag o studiach doktoranckich i rozprawie doktorskiej
Uwarunkowania prawne stopnia naukowego doktora i rozprawy doktorskiej
Dla kogo doktorat i po co?
Etapy doktoryzowania się
Organizacja czasu pisania rozprawy doktorskiej
Korzyści i koszty doktoryzowania się – bilans “in plus” i “in minus”
10.00-11.00
SESJA 2. Ramy koncepcyjne pracy doktorskiej
Wybór tematu (zasady konstrukcji tytułu) i promotora
Przygotowanie planu doktoratu (konspekt, spis treści)
Wstęp i zakończenie: struktura, zasady przygotowania
Case study – analiza przypadku
11.20-13.00
SESJA 3. Część teoretyczna dysertacji doktorskiej
Źródła bibliograficzne i ich selekcja
Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)
Opracowywanie materiałów źródłowych
Typowe błędy popełniane w trakcie redakcji części teoretycznej
Techniki usprawniające prace nad tekstem
Case analysis – analiza przypadku
13.00-13.30
Obiad
13.30-15.00
SESJA 4. Część empiryczna dysertacji doktorskiej
Wybór metod, technik, narzędzi badawczych
Problem badawczy – istota i struktura
Hipoteza i teza w pracy doktorskiej
Materiał pierwotny i wtórny – zasady jego opracowania
Bariery badań własnych i sposoby ich ograniczania/eliminowania
Prezentacja wyników badań własnych
Analiza i konfrontacja (dyskusja) pozyskanych wyników
Reguły wnioskowania na podstawie pozyskanych danych
Case study – analiza przypadku
15.15-16.00
SESJA 5. Uwarunkowania formalne pracy nad dysertacją doktorską
Istota i konstrukcja autoreferatu
Recenzja rozprawy doktorskiej (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów, odpowiedzi na recenzje)
Obrona rozprawy doktorskiej (kwestie organizacyjne i merytoryczne, wskazówki)
Case analysis – analiza przypadku
16.00-17.45
SESJA 6. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalajacy pozyskaną wiedzę
Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1-5, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania części empirycznej rozprawy doktorskiej
Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia
17.45-18.00
Zamknięcie konferencji

Terminy i opłaty

Opłata: 490 zł (Warszawa, Wrocław)
Rejestracja otwarta do 26.07.2019 r.
Dane do wniesienia opłaty konferencyjnej zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Po rejestracji Uczestnik otrzyma automatyczny mail potwierdzający przyjęcie zgłoszenia udziału w konferencji, co jest równoznaczne z rezerwacją miejsca  (jeżeli wiadomość nie dotarła, prosimy o sprawdzenie skrzynki „śmieci”, „spam” lub kontakt z Organizatorem: konferencje@exante.com.pl; tel. 606 168 165).

Pozostałe informacje organizacyjne zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Opłata konferencyjna obejmuje: uczestnictwo w konferencji i warsztacie, materiały konferencyjne, całodzienną przerwę kawową, obiad, certyfikat uczestnictwa.

Ankieta
Uczestnik wypełnia dostarczony kwestionariusz przed konferencją.
Metody szkoleniowe
Część I. Konferencji: wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study Część II: mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Ogólne warunki uczestnictwa w konferencji

Organizacja i miejsce konferencji

  1. konferencja rozprawa doktorskaKonferencja rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji konferencji na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca konferencji uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania konferencji  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania konferencją. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty konferencyjnej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

Zgody

  1. Uczestnik konferencji wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego konferencję z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora konferencji.
  2. Wyrażam zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) przez Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer z siedzibą 52-131 Wrocław, ul. Buforowa 24 lok. 10 na potrzeby organizacji konferencji naukowo-szkoleniowej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W KONFERENCJI

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą “śmieci”, “spam” lub skontaktować się z Organizatorem).con

Jeżeli nie masz czasu na udział w szkoleniu, zapraszamy do zapoznania się z zawartością poradnika dotyczącego przygotowania rozprawy doktorskiej. Szukaj w sklepie

Każdy z Uczestników szkolenia otrzymuje egzemplarz książki w ramach wniesionej opłaty szkoleniowej.

Warsztat
„Korekta i redakcja tekstu naukowego”
[28.09.2019 r., WROCŁAW]

Szkolenie realizowane jest w formie warsztatu – praca z tekstem naukowym, w trybie jednodniowym, w sumie 9h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).

Warsztat poświęcony jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

Materiał omawiany na szkoleniu i stanowiący podstawę warsztatu to: prace promocyjne (magisterskie, doktorskie, habilitacyjne), artykuły naukowe, książki o profilu naukowym (monografie naukowe). Organizator dostarcza materiały szkoleniowe.

Zagadnienia omawiane są na podstawie wadliwie przygotowanych prac naukowych – case study oraz recenzji naukowych tych utworów (recenzje przygotowane przez badaczy w stopniu doktora habilitowanego lub z tytułem naukowym profesora z różnych krajowych jednostek naukowych).

W trakcie warsztatu dowiesz się w jaki sposób:

  • stworzyć/sprawdzić/poprawić logiczną strukturę tekstu naukowego;
  • odnaleźć/poprawić błędy merytoryczne i unikać ich popełnienia;
  • odnaleźć/poprawić błędy stylistyczne oraz językowe i unikać ich popełnienia;
  • ujednolicić tekst (np. dostosować go do konkretnego standardu edycyjnego/wydawniczego);
  • przygotować korektę merytoryczną i językową.

Cały warsztat poświęcono pracy „z tekstem naukowym” i „na tekście naukowym”. Od początku warsztatu uczestnicy biorą aktywny udział w spotkaniu.

 

Cel spotkania

Udoskonalenia warsztatu pisarskiego z naciskiem na pisanie stylem naukowym wolnym od błędów merytorycznych i językowych. Dopracowany merytorycznie i językowo utwór naukowy zwiększa szansę na awans naukowy czy przyjęcie pracy do druku.

 

Adresaci warsztatu

Na warsztat zapraszamy: studentów, doktorantów, pracowników naukowych, recenzentów, redaktorów oraz osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

Terminy i opłaty

Opłata za udział: 390 zł/osoba (20% upustu w przypadku jednorazowego zgłoszenia 3 osób – informację należy uwzględnić w polu „dodatkowe informacje” ).
Rejestracja otwarta do 20 września 2019 r.

Opłata obejmuje: uczestnictwo w warsztacie, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad,  certyfikat uczestnictwa.

Płatność
  1. Płatność po rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  2. Rejestracja gwarantuje rezerwację miejsca. 

Ogólne warunki uczestnictwa w warsztacie

Organizacja i miejsce warsztatu

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji warsztatu na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca warsztatu uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu warsztatu

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatu  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania warsztatem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty za udział w warsztacie w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

Zgody

  1. Uczestnik warsztatu wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego warsztat z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora konferencji.
  2. Wyrażam zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) przez Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer z siedzibą 52-131 Wrocław, ul. Buforowa 24 lok. 10 na potrzeby organizacji konferencji szkoleniowej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W WARSZTACIE

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Konferencja Szkoleniowa
„Redagowanie tekstów naukowych – publikacje naukowe w teorii
i praktyce”

[24.08.2019 r., WROCŁAW]

Kontekst

Wydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Poświęcone jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

  • Konferencja szkoleniowa realizowana jest w trybie jednodniowym, w sumie 9h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).
  • Pierwsza część szkolenia poświęcona jest aspektom teoretyczno-warsztatowym redagowania tekstów naukowych. Każdą sesję kończyć będzie analiza konkretnego przypadku.
  • Druga część szkolenia to warsztat praktyczny – trening kreatywny pisania tekstów naukowych.
Cel i adresaci konferencji

Celem konferencji szkoleniowej jest omówienie  problematycznych kwestii  natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej przygotowywania tekstów naukowych. Uczestnicy szkolenia udoskonalą swój warsztat pisarski, pozyskają wiedzę na temat zasad publikowania tekstów naukowych w krajowych i międzynarodowych czasopismach  oraz monografiach. W trakcie konferencji omówione zostaną kluczowe  zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu publikacji naukowych.

Na konferencję zapraszamy: studentów, doktorantów, post-doków, pracowników naukowych, osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI

“Ustawa 2.0”, “Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie zmian w zakresie publikacji naukowych
SESJA 1. Kilka uwag o publikacjach naukowych
Kryteria i funkcje tekstów naukowych (wymagania merytoryczne i formalne)
Kanony i techniki pisarstwa naukowego
Typologia tekstów naukowych
SESJA 2. Publikowanie w czasopismach krajowych i zagranicznych
Czasopisma krajowe i zagraniczne – uwagi o periodykach
Warunki publikowania w czasopismach krajowych i zagranicznych (wymagania techniczne, redakcyjne, merytoryczne)
Strategie publikowania w czasopismach krajowych i międzynarodowych
Wykaz czasopism krajowych i zagranicznych i ich ranking a jakość publikacji i cytowań  (lista czasopism MNiSW: część A, B, C wykazu i Lista Filadelfijska)
Analiza kryteriów formalnych składania tekstu do publikacji w redakcjach krajowych i zagranicznych (ocena wstępny szansy na publikację)
Miejsce artykułów publikowanych w czasopismach w dorobku naukowym
Case study – analiz przypadku zgłaszania artykułu do czasopisma krajowego i zagranicznego
SESJA 3. Publikowanie w monografiach
Kryteria monografii naukowych
Typologia monografii
Aktualna punktacja monografii
Udział w monografiach: uwarunkowania techniczne, formalne, merytoryczne i prawne
Miejsce monografii w dorobku naukowym
Case analysis – analiza przypadku zgłaszania artykułu/rozdziału do monografii
SESJA 4. Recenzja publikacji naukowych
Recenzja w czasopismach krajowych i zagranicznych (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Recenzja monografii  (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Formułowanie odpowiedzi na recenzję
Case study – analiza przypadku
SESJA 5. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część I
Wybór i sformułowanie tematu, tytułu artykułu oraz typu publikacji (źródłowa, przeglądowa, polemiczna
Źródła bibliograficzne i ich selekcja
Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)
Redakcja abstraktu w języku polskim i obcym
Przygotowanie planu artykułu
Redakcja wstępu, celu pracy, charakterystyka przeprowadzonych badań, prezentacja i dyskusja wyników, podsumowanie i wnioski (w tym reguły wnioskowania i postulaty), bibliografia
Przypisy i elementy graficzne
Plagiat, autoplagiat, prawo autorskie, własność intelektualna
Case analysis – analiza przypadku
SESJA 6. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część II
Pisanie stylem naukowym – użyteczne sformułowania:
przy definiowaniu
formułowaniu założeń badawczych
porządkowaniu wypowiedzi (logika wywodu)
wprowadzenia do cytowania
wprowadzenia do elementów graficznych
wykorzystywane w analizie danych
podsumowujące
synonimy w praktyce
Typowe błędy popełniane w trakcie pisania artykułu
Techniki usprawniające prace nad tekstem
Case analysis – analiza przypadku
SESJA 7. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalający pozyskaną wiedzę
Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1-6,
Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Terminy i opłaty

Opłata za udział: 350 zł
Rejestracja otwarta do 16.08.2019 r.

Opłata konferencyjna obejmuje: uczestnictwo w konferencji i warsztacie, materiały konferencyjne, przerwy kawowe, obiad,  certyfikat uczestnictwa.

Płatność
  1. Płatność po rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  2. Rejestracja gwarantuje rezerwację miejsca. 

Ankieta
Uczestnik wypełnia dostarczony kwestionariusz przed konferencją.
Metody szkoleniowe
Część I. Konferencji: wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study Część II: mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

OKREŚLENIE POZIOMU GRUPY SZKOLENIOWEJ: Każdy z uczestników powinien dostarczyć artykuł naukowy, którego jest jedynym autorem. Osoby, które nie posiadają jeszcze w dorobku artykułu są zobowiązane przesłać tekst naukowy, który ich zdaniem napisany jest poprawnie i zredagowałyby go podobnie.

Ogólne warunki uczestnictwa w konferencji

Organizacja i miejsce konferencji

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji konferencji na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca konferencji uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania konferencji  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania konferencją. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty konferencyjnej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

Zgody

  1. Uczestnik konferencji wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego konferencję z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora konferencji.
  2. Wyrażam zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) przez Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer z siedzibą 52-131 Wrocław, ul. Buforowa 24 lok. 10 na potrzeby organizacji konferencji szkoleniowej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W KONFERENCJI

Za pośrednictwem poniższego formularza.

Każdy z uczestników powinien dostarczyć artykuł naukowy, którego jest jedynym autorem. Osoby, które nie posiadają jeszcze w dorobku artykułu, są zobowiązane przesłać tekst naukowy, który ich zdaniem napisany jest poprawnie i zredagowałyby go podobnie.

Ta strona wykorzystuje ciasteczka. Ciasteczka wykorzystywane są wyłącznie do zachowania preferencji użytkownika. W celach statystycznych w witrynie zainstalowano Google Analytics. Celem wypisania się ze śledzenia, czyli zablokowanie zbierania danych przez Google Analytics, należy zainstalować w przeglądarce internetowej dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Do pobrania łącznie z instrukcją instalacji tu: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout