Warsztat
„Korekta i redakcja tekstu naukowego”
Webinarium (e-szkolenie) [25–26.04.2020 r., godz. od 1000–4000]

Szkolenie stacjonarne [WARSZAWA, 20.06.2020 r.]

Szkolenie stacjonarne realizowane jest w formie warsztatu – praca z tekstem naukowym, w trybie jednodniowym, w sumie 9 h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).

Warsztat poświęcony jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

Materiał omawiany na szkoleniu i stanowiący podstawę warsztatu to: prace promocyjne (magisterskie, doktorskie, habilitacyjne), artykuły naukowe, książki o profilu naukowym (monografie naukowe). Organizator dostarcza materiały szkoleniowe.

Zagadnienia omawiane są na podstawie wadliwie przygotowanych prac naukowych – case study oraz recenzji naukowych tych utworów (recenzje przygotowane przez badaczy w stopniu doktora habilitowanego lub z tytułem naukowym profesora z różnych krajowych jednostek naukowych).

W trakcie warsztatu dowiesz się, w jaki sposób:

  • stworzyć/sprawdzić/poprawić logiczną strukturę tekstu naukowego;
  • odnaleźć/poprawić błędy merytoryczne i unikać ich popełnienia;
  • odnaleźć/poprawić błędy stylistyczne oraz językowe i unikać ich popełnienia;
  • ujednolicić tekst (np. dostosować go do konkretnego standardu edycyjnego/wydawniczego);
  • przygotować korektę merytoryczną i językową.

Cały warsztat poświęcono pracy „z tekstem naukowym” i „na tekście naukowym”. Od początku warsztatu uczestnicy biorą aktywny udział w spotkaniu.

 

Cel spotkania

Udoskonalenia warsztatu pisarskiego z naciskiem na pisanie stylem naukowym wolnym od błędów merytorycznych i językowych. Dopracowany merytorycznie i językowo utwór naukowy zwiększa szansę na awans naukowy czy przyjęcie pracy do druku.

 

Adresaci warsztatu

Na warsztat zapraszamy: studentów, doktorantów, pracowników naukowych, recenzentów, redaktorów oraz osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

Terminy i opłaty

 

Szkolenie stacjonarne

Opłata za udział: 490 zł/osoba
Rejestracja otwarta do 12.06.2020 r.

Opłata obejmuje: uczestnictwo w warsztacie, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad, certyfikat uczestnictwa.

Webinarium

Opłata za udział: 345 zł (rejestracja otwarta do 21.04.2020 r.).

Płatność
  1. Płatność po rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  2. Rejestracja gwarantuje rezerwację miejsca. 

Szkolenie stacjonarne

 

Organizacja i miejsce warsztatu

 

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji warsztatu na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca warsztatu uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu warsztatu

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatu  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania warsztatem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty za udział w warsztacie w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

 

Webinarium (e-szkolenie) 

 

Organizacja i miejsce e-szkolenia

 

  1. Szkolenie online przeprowadzane jest za pośrednictwem dedykowanej platformy do webinarów.
  2. Dane dostępowe do tzw. pokoju webinarowego i instrukcja udziału w e-szkoleniu zostaną udostępnione uczestnikowi po wniesieniu opłaty szkoleniowej.
  3. Potwierdzenie organizacji webinarium i zebrania grupy szkoleniowej zostanie wysłane na adresy e-mail uczestników.
  4. Nagrywanie szkolenia jest zabronione, podobnie jak w przypadku szkoleń stacjonarnych. Po rejestracji uczestnik wypełnia oświadczenie, w którym potwierdza, że nie będzie nagrywać webinarium.
  5. Wydrukowane materiały szkoleniowe i certyfikat udziału w szkoleniu zostaną wysłane do uczestnika e-szkolenia po webinarium.

 

Rezygnacja z udziału w e-szkoleniu

 

  1. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie krótszym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.
  2. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie dłuższym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 100%.
  3. W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na e-szkoleniu najpóźniej na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony opłatą szkoleniową w wysokości 50%.

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu e-szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania e-szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania e-szkoleniem.  O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą elektroniczną. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni lub – na życzenie uczestnika – przeniesieniem zgłoszenia na inny termin webinarium.

 

Webinarium (e-szkolenie) a szkolenie stacjonarne

 

Od połowy marca 2020 r. wszystkie szkolenia stacjonarne realizowane są również w formie interaktywnej, mianowicie webinarium (szkolenia online).

 

Zagadnienia i materiały szkoleniowe

 

Materiał omawiany na e-szkoleniu jest zgodny z materiałem analizowanym w trakcie szkolenia stacjonarnego. W przypadku webinarium uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa po szkoleniu (materiały wysyłamy pocztą), z kolei w przypadku szkolenia stacjonarnego materiały szkoleniowe i certyfikat potwierdzające udział w spotkaniu prowadzący przekazuje uczestnikom w dniu szkolenia. W trakcie webinarium uczestnicy widzą na ekranach swoich urządzeń materiały szkoleniowe i mają prawo na bieżąco je komentować oraz zadawać pytania.

 

Dzień szkoleniowy

 

E-szkolenie, w odróżnieniu od szkolenia stacjonarnego, podzielone jest na dwa dni szkoleniowe (dzień po dniu) i może być realizowane w różnych godzinach i dniach tygodnia. Szkolenia stacjonarne przeprowadzamy wyłącznie w weekendy – materiał omawiany jest w trakcie 9-godzinnego szkolenia, w trybie jednodniowym. W przypadku webinarium dzień szkoleniowy liczy 4,5–5 h.

 

Cena – opłata za udział w e-szkoleniu

 

Opłata szkoleniowa za udział w webinarium jest stała i niezależnie od tematyki e-szkolenia – wynosi 345 zł od osoby. W przypadku szkoleń stacjonarnych opłata ta jest zmienna i uwarunkowana lokalizacją organizacji szkolenia. Ponadto uczestnicy nie ponoszą kosztów okołoszkoleniowych, np. dojazdu, wyżywienia, noclegu w hotelu itp., i oszczędzają czas.

 

Rejestracja i przebieg webinarium

 

  1. Udział w webinarium należy zarejestrować za pośrednictwem formularza rejestracji dostępnego w zakładce „Rejestracja”.
  2. W odpowiedzi uczestnik otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą rejestrację i zawierającą informacje niezbędne do wniesienia opłaty szkoleniowej.
  3. Po opłaceniu udziału w e-szkoleniu Organizator udostępni uczestnikowi zaproszenie do udziału w e-szkoleniu w formie linku, który w terminie zaplanowanego e-szkolenia pozwoli dołączyć do tzw. pokoju webinarowego, czyli wziąć udział w e-szkoleniu. W osobnej wiadomości zostanie udostępniona instrukcja udziału w e-szkoleniu. Do komfortowego udziału w webinarium niezbędny jest jedynie dostęp do stabilnego łącza internetowego, komputer stacjonarny lub laptop (bądź inne urządzenie mobilne) oraz mikrofon (ewentualnie kamera internetowa). Mikrofon jest niezbędny, ponieważ umożliwi udział w dyskusji.
  4. Wszyscy uczestnicy webinarium na bieżąco mają wgląd w materiały omawiane przez prowadzącego, każdy z nich może w dowolnym momencie zabrać głos. Dyskusja prowadzona jest w czasie rzeczywistym.

REJESTRACJA UDZIAŁU W WARSZTACIE

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

 

Szkolenie
„Habilitacja 2.0 – szkolenie dla kandydatów do stopnia naukowego doktora habilitowanego”

Webinarium (e-szkolenie) [od 13–14.05.2020 r., godz.  1630–2030]

Szkolenie stacjonarne [WROCŁAW, 6.06.2020 r.]

Kontekst i cel szkolenia

Ustawa 2.0 w istotny sposób zmodyfikowała procedury oraz kryteria stosowane w postępowaniach awansowych pracowników nauki, w tym w postępowaniach habilitacyjnych.

Celem szkolenia jest omówienie i podsumowanie aktualnych uwarunkowań oraz rozwiązań organizacyjno-prawnych postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego, z uwzględnieniem kryteriów oceny dorobku oraz osiągnięć habilitanta. Szczególna uwaga zostanie skupiona na przyczynach negatywnych ocen osiągnięć kandydata wykazanych w autoreferacie habilitacyjnym oraz analizie niesprzyjających sytuacji mogących zaistnieć na pozostałych etapach postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego. Wiedza pozyskana w trakcie spotkania, w tym wymiana doświadczeń może ułatwić sprawne przejście procedury habilitacyjnej w jej aktualnym kształcie.

 

Adresaci szkolenia

Osoby aspirujące do stopnia naukowego doktora habilitowanego.

 

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

Rejestracja uczestników

SESJA 1. Habilitacja w liczbach – rys statystyki.

Sesja 2. Uwarunkowania prawne stopnia naukowego doktora habilitowanego i rozprawy habilitacyjnej.

Sesja 3. Procedura postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego.

Sesja 4. Finansowanie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego.

Sesja. 5. Dorobek habilitanta, w tym ocena szans na pozytywną finalizację postępowania.

Sesja 6. Recenzja w postępowaniu habilitacyjnym. Ocena dorobku habilitanta – kryteria i struktura (przyczyny ocen negatywnych/uwarunkowania ocen pozytywnych).

Sesja 7. Autoreferat habilitacyjny.

Sesja 8. Kolokwium habilitacyjne.

Sesja 9. Zakończenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego.

Szkolenie stacjonarne 

Opłata: 390 zł.
Rejestracja otwarta do 19.03.2020 r.

Webinarium

Opłata: 345 zł/osoba.
Rejestracja otwarta do 7.05.2020 r.
Dane do wniesienia opłaty szkoleniowej zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Po rejestracji Uczestnik otrzyma automatyczny mail potwierdzający przyjęcie zgłoszenia udziału w szkoleniu, co jest równoznaczne z rezerwacją miejsca  (jeżeli wiadomość nie dotarła, prosimy o sprawdzenie skrzynki „śmieci”, „spam” lub kontakt z Organizatorem: konferencje@exante.com.pl; tel. 606 168 165).

Pozostałe informacje organizacyjne zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Opłata szkoleniowa obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa. W przypadku szkolenia stacjonarnego również przerwy kawowe i obiad (serwowany dwudaniowy).

Metody szkoleniowe:
Wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study,  burza mózgów, metafory, skojarzenia.

 

Szkolenie stacjonarne

 

Organizacja i miejsce szkolenia

 

  1. Szkolenie rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji szkolenia na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca szkolenia uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania terminem szkolenia. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

 

Zgody

 

  1. Uczestnik szkolenia wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego szkolenie z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora szkolenia.
  2. Uczestnik szkolenia wyraża zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.

 

Webinarium 

 

Organizacja i miejsce e-szkolenia

 

  1. Szkolenie online przeprowadzane jest za pośrednictwem dedykowanej platformy do webinarów.
  2. Dane dostępowe do tzw. pokoju webinarowego i instrukcja udziału w e-szkoleniu zostaną udostępnione uczestnikowi po wniesieniu opłaty szkoleniowej.
  3. Potwierdzenie organizacji webinarium i zebrania grupy szkoleniowej zostanie wysłane na adresy e-mail uczestników.
  4. Nagrywanie szkolenia jest zabronione, podobnie jak w przypadku szkoleń stacjonarnych. Po rejestracji uczestnik wypełnia oświadczenie, w którym potwierdza, że nie będzie nagrywać webinarium.
  5. Wydrukowane materiały szkoleniowe i certyfikat udziału w szkoleniu zostaną wysłane do uczestnika e-szkolenia po webinarium.

 

Rezygnacja z udziału w e-szkoleniu

 

  1. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie krótszym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.
  2. W sytuacji rezygnacji z udziału w e-szkoleniu w terminie dłuższym niż 5 dni przed szkoleniem opłata szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 100%.
  3. W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na e-szkoleniu najpóźniej na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony opłatą szkoleniową w wysokości 50%.

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu e-szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania e-szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania e-szkoleniem.  O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą elektroniczną. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni lub – na życzenie uczestnika – przeniesieniem zgłoszenia na inny termin webinarium.

 

Webinarium (e-szkolenie) a szkolenie stacjonarne

 

Od połowy marca 2020 r. wszystkie szkolenia stacjonarne realizowane są również w formie interaktywnej, mianowicie webinarium (szkolenia online).

 

Zagadnienia i materiały szkoleniowe

 

Materiał omawiany na e-szkoleniu jest zgodny z materiałem analizowanym w trakcie szkolenia stacjonarnego. W przypadku webinarium uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa po szkoleniu (materiały wysyłamy pocztą), z kolei w przypadku szkolenia stacjonarnego materiały szkoleniowe i certyfikat potwierdzające udział w spotkaniu prowadzący przekazuje uczestnikom w dniu szkolenia. W trakcie webinarium uczestnicy widzą na ekranach swoich urządzeń materiały szkoleniowe i mają prawo na bieżąco je komentować oraz zadawać pytania.

 

Dzień szkoleniowy

 

E-szkolenie, w odróżnieniu od szkolenia stacjonarnego, podzielone jest na dwa dni szkoleniowe (dzień po dniu) i może być realizowane w różnych godzinach i dniach tygodnia. Szkolenia stacjonarne przeprowadzamy wyłącznie w weekendy – materiał omawiany jest w trakcie 9-godzinnego szkolenia, w trybie jednodniowym. W przypadku webinarium dzień szkoleniowy liczy 4,5–5 h.

 

Cena – opłata za udział w e-szkoleniu

 

Opłata szkoleniowa za udział w webinarium jest stała i niezależnie od tematyki e-szkolenia – wynosi 345 zł od osoby. W przypadku szkoleń stacjonarnych opłata ta jest zmienna i uwarunkowana lokalizacją organizacji szkolenia. Ponadto uczestnicy nie ponoszą kosztów okołoszkoleniowych, np. dojazdu, wyżywienia, noclegu w hotelu itp., i oszczędzają czas.

 

Rejestracja i przebieg webinarium

 

  1. Udział w webinarium należy zarejestrować za pośrednictwem formularza rejestracji dostępnego w zakładce „Rejestracja”.
  2. W odpowiedzi uczestnik otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą rejestrację i zawierającą informacje niezbędne do wniesienia opłaty szkoleniowej.
  3. Po opłaceniu udziału w e-szkoleniu Organizator udostępni uczestnikowi zaproszenie do udziału w e-szkoleniu w formie linku, który w terminie zaplanowanego e-szkolenia pozwoli dołączyć do tzw. pokoju webinarowego, czyli wziąć udział w e-szkoleniu. W osobnej wiadomości zostanie udostępniona instrukcja udziału w e-szkoleniu. Do komfortowego udziału w webinarium niezbędny jest jedynie dostęp do stabilnego łącza internetowego, komputer stacjonarny lub laptop (bądź inne urządzenie mobilne) oraz mikrofon (ewentualnie kamera internetowa). Mikrofon jest niezbędny, ponieważ umożliwi udział w dyskusji.
  4. Wszyscy uczestnicy webinarium na bieżąco mają wgląd w materiały omawiane przez prowadzącego, każdy z nich może w dowolnym momencie zabrać głos. Dyskusja prowadzona jest w czasie rzeczywistym.

REJESTRACJA UDZIAŁU W SZKOLENIU

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą “śmieci”, “spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Szkolenie
„Redagowanie tekstów naukowych – publikacje naukowe w teorii
i praktyce”

[WROCŁAW, 13.06.2020 r.]

Kontekst

Wydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Poświęcone jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

  • Szkolenie realizowane jest w trybie jednodniowym, w sumie 9 h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).
  • Pierwsza część szkolenia poświęcona jest aspektom teoretyczno-warsztatowym redagowania tekstów naukowych.
  • Druga część szkolenia to warsztat praktyczny – trening kreatywny pisania tekstów naukowych.
Cel i adresaci szkolenia

Celem szkolenia jest omówienie  problematycznych kwestii  natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej redagowania tekstów naukowych. Uczestnicy szkolenia udoskonalą swój warsztat pisarski, pozyskają wiedzę na temat zasad publikowania tekstów naukowych w krajowych i międzynarodowych czasopismach  oraz monografiach. W trakcie szkolenia zostaną omówione kluczowe  zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu publikacji naukowych.

Na szkolenie zapraszamy: studentów, doktorantów, post-doków, pracowników naukowych, osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

„Ustawa 2.0”, „Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie zmian w zakresie publikacji naukowych
SESJA 1. Kilka uwag o publikacjach naukowych
Kryteria i funkcje tekstów naukowych (wymagania merytoryczne i formalne)
Kanony i techniki pisarstwa naukowego
Typologia tekstów naukowych
SESJA 2. Publikowanie w czasopismach krajowych i zagranicznych
Czasopisma krajowe i zagraniczne – uwagi o periodykach
Warunki publikowania w czasopismach krajowych i zagranicznych (wymagania techniczne, redakcyjne, merytoryczne)
Strategie publikowania w czasopismach krajowych i międzynarodowych
Wykaz czasopism krajowych i zagranicznych i ich ranking a jakość publikacji i cytowań
Analiza kryteriów formalnych składania tekstu do publikacji w redakcjach krajowych i zagranicznych (ocena wstępny szansy na publikację)
Miejsce artykułów publikowanych w czasopismach w dorobku naukowym
Case study – analiz przypadku zgłaszania artykułu do czasopisma krajowego i zagranicznego
SESJA 3. Publikowanie w monografiach
Kryteria monografii naukowych
Typologia monografii
Aktualna punktacja monografii
Udział w monografiach: uwarunkowania techniczne, formalne, merytoryczne i prawne
Miejsce monografii w dorobku naukowym
Case analysis – analiza przypadku zgłaszania artykułu/rozdziału do monografii
SESJA 4. Recenzja publikacji naukowych
Recenzja w czasopismach krajowych i zagranicznych (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Recenzja monografii  (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Formułowanie odpowiedzi na recenzję
SESJA 5. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część I
Wybór i sformułowanie tematu, tytułu artykułu oraz typu publikacji (źródłowa, przeglądowa, polemiczna
Źródła bibliograficzne i ich selekcja
Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)
Redakcja abstraktu w języku polskim i obcym
Przygotowanie planu artykułu
Redakcja wstępu, celu pracy, charakterystyka przeprowadzonych badań, prezentacja i dyskusja wyników, podsumowanie i wnioski (w tym reguły wnioskowania i postulaty), bibliografia
Przypisy i elementy graficzne
Plagiat, autoplagiat, prawo autorskie, własność intelektualna
SESJA 6. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część II
Pisanie stylem naukowym – użyteczne sformułowania:
definiowanie
formułowanie założeń badawczych
porządkowanie wypowiedzi (logika wywodu)
wprowadzenie do cytowania
wprowadzenie do elementów graficznych
wykorzystywane w analizie danych
podsumowujące
synonimy w praktyce
Typowe błędy popełniane w trakcie pisania artykułu
Techniki usprawniające prace nad tekstem
SESJA 7. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalający pozyskaną wiedzę
Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1–7,
Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Terminy i opłaty

Wrocław (13.06.2020 r.):
opłata za udział: 390 zł,
rejestracja otwarta do 4.06.2020 r. 

Opłata szkoleniowa obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu i warsztacie, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad, certyfikat uczestnictwa.

Metody szkoleniowe
Wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study, mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniu

 

Organizacja i miejsce szkolenia

 

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji szkolenia na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca szkolenia uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania szkoleniem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty szkoleniowej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

REJESTRACJA UDZIAŁU W KONFERENCJI

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

 

Szkolenie
„Przygotowanie rozprawy doktorskiej. Aspekty teoretyczno-empiryczne”

[WARSZAWA, 9.05.2020 r.]
[WROCŁAW, 30.05.2020 r.] 

 

Kontekst

konferencja dla doktorantówWydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Eksponuje problematyczne kwestie teoretyczno-praktyczne pracy nad rozprawą doktorską i składa się z dwóch części.

  • Pierwsza część szkolenia poświęcona jest aspektom teoretycznym redagowania dysertacji doktorskiej.
  • Druga część konferencji to warsztat praktyczny – trening kreatywny przygotowania dysertacji doktorskiej.

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie studiami doktoranckimi. Nie zawsze ich ukończenie jest równoznaczne z obroną rozprawy doktorskiej. Doktorat to wielkie wyzwanie mentalne i organizacyjne, gdyż doktorant w swojej pracy naukowej nie koncentruje się wyłącznie na przygotowaniu rozprawy doktorskiej, ale uczestniczy również w konferencjach, sympozjach, kongresach, często realizuje się jako pracownik naukowy.

Wiele osób podejmuje decyzję o podjęciu kształcenia w ramach szkoły doktorskiej, a po pierwszym lub drugim roku rezygnuje przytłoczona zakresem obowiązków. Mało osób decyduje się na wyzwanie jakim jest wszczęcia przewodu doktorskiego i obrona doktoratu. W rezultacie, w terminie, do obrony podchodzą nieliczni doktoranci.

Cel i adresaci szkolenia

Idea szkolenia sprowadza się do omówienia i skomentowania newralgicznych kwestii natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej związanych z przygotowaniem rozprawy doktorskiej. Wyeksponowane zostaną najbardziej problematyczne zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu dysertacji doktorskiej.

Na szkolenie zapraszamy przede wszystkim doktorantów, jak również osoby noszące się z zamiarem podjęcia nauki w szkole doktorskiej i próby przygotowania rozprawy doktorskiej, a w rezultacie uzyskania stopnia naukowego doktora w wybranej dziedzinie nauki.

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA


8.45-9.00
Rejestracja uczestników

„Ustawa 2.0″, „Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie  zmian w zakresie ubiegania się o stopień doktora (z uwzględnieniem zmian w obszarze publikacji naukowych)

9.15-10.00
SESJA 1. Kilka uwag o studiach doktoranckich (szkole doktorskiej) i rozprawie doktorskiej

Uwarunkowania prawne stopnia naukowego doktora i rozprawy doktorskiej

Dla kogo doktorat i po co?

Etapy doktoryzowania się

Organizacja czasu pisania rozprawy doktorskiej

Korzyści i koszty doktoryzowania się – bilans in plus i in minus

10.00-11.00
SESJA 2. Ramy koncepcyjne pracy doktorskiej

Wybór tematu (zasady konstrukcji tytułu) i promotora

Przygotowanie planu doktoratu (konspekt, spis treści)

Wstęp i zakończenie: struktura, zasady przygotowania

11.20-13.00
SESJA 3. Część teoretyczna dysertacji doktorskiej

Źródła bibliograficzne i ich selekcja

Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)

Opracowywanie materiałów źródłowych

Typowe błędy popełniane w trakcie redakcji części teoretycznej

Techniki usprawniające prace nad tekstem

13.00-13.30
Obiad

13.30-15.00
SESJA 4. Część empiryczna dysertacji doktorskiej

Wybór metod, technik, narzędzi badawczych

Problem badawczy – istota i struktura

Hipoteza i teza w pracy doktorskiej

Materiał pierwotny i wtórny – zasady jego opracowania

Bariery badań własnych i sposoby ich ograniczania/eliminowania

Prezentacja wyników badań własnych

Analiza i konfrontacja (dyskusja) pozyskanych wyników

Reguły wnioskowania na podstawie pozyskanych danych

15.15-16.00
SESJA 5. Uwarunkowania formalne pracy nad dysertacją doktorską

Istota i konstrukcja autoreferatu

Recenzja rozprawy doktorskiej (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów, odpowiedzi na recenzje)

Obrona rozprawy doktorskiej (kwestie organizacyjne i merytoryczne, wskazówki)

16.00-17.45
SESJA 6. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalajacy pozyskaną wiedzę

Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1-5, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania części empirycznej rozprawy doktorskiej

Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Terminy i opłaty

  1. Warszawa (9.05.2020 r.):
    opłata za udział: 490 zł
    rejestracja otwarta do 29.04.2020 r.
  2. Wrocław (30.05.2020 r.)
    opłata za udział: 390 zł
    rejestracja otwarta do 21.05.2020 r.


Dane do wniesienia opłaty szkoleniowej zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Po rejestracji Uczestnik otrzyma automatyczny mail potwierdzający przyjęcie zgłoszenia udziału w szkoleniu, co jest równoznaczne z rezerwacją miejsca  (jeżeli wiadomość nie dotarła, prosimy o sprawdzenie skrzynki „śmieci”, „spam” lub kontakt z Organizatorem: konferencje@exante.com.pl; tel. 606 168 165).

Pozostałe informacje organizacyjne zostaną przekazane w osobnej wiadomości.

Opłata szkoleniowa obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu i warsztacie, materiały szkoleniowe, przerwę kawową, obiad, certyfikat uczestnictwa,

Metody szkoleniowe
Część I: wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study Część II: mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniu

 

Organizacja i miejsce szkolenia

 

  1. konferencja rozprawa doktorskaSzkolenie rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji szkolenia na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca konferencji uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

 

Rezygnacja z udziału w szkoleniu

 

1) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 50%.

2) W sytuacji rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie dłuższym niż 7 dni przed szkoleniem opłata  szkoleniowa podlega zwrotowi w wysokości 75%.

3) W sytuacji niezgłoszenia nieobecności na szkoleniu najpóźniej  na dzień przed szkoleniem uczestnik zostanie obciążony pełną opłatą szkoleniową (wniesiona opłata szkoleniowa nie podlega zwrotowi).

 

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu szkolenia

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania szkoleniem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty konferencyjnej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

REJESTRACJA UDZIAŁU W SZKOLENIU

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą “śmieci”, “spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Jeżeli nie masz czasu na udział w szkoleniu, zapraszamy do zakupu książki, w której omówiono zagadnienia poruszane na szkoleniu. Szukaj w sklepie

 

Galeria

error: Content is protected !!