Warsztat
„Korekta i redakcja tekstu naukowego”
[8 czerwiec 2019 r., WROCŁAW]

Szkolenie realizowane jest w formie warsztatu – praca z tekstem naukowym, w trybie jednodniowym, w sumie 9h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).

Warsztat poświęcony jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

Materiał omawiany na szkoleniu i stanowiący podstawę warsztatu to: prace promocyjne (magisterskie, doktorskie, habilitacyjne), artykuły naukowe, książki o profilu naukowym (monografie naukowe). Organizator dostarcza materiały szkoleniowe.

Zagadnienia omawiane są na podstawie wadliwie przygotowanych prac naukowych – case study oraz recenzji naukowych tych utworów (recenzje przygotowane przez badaczy w stopniu doktora habilitowanego lub z tytułem naukowym profesora z różnych krajowych jednostek naukowych).

W trakcie warsztatu dowiesz się w jaki sposób:

  • stworzyć/sprawdzić/poprawić logiczną strukturę tekstu naukowego;
  • odnaleźć/poprawić błędy merytoryczne i unikać ich popełnienia;
  • odnaleźć/poprawić błędy stylistyczne oraz językowe i unikać ich popełnienia;
  • ujednolicić tekst (np. dostosować go do konkretnego standardu edycyjnego/wydawniczego);
  • przygotować korektę merytoryczną i językową.

Cały warsztat poświęcono pracy „z tekstem naukowym” i „na tekście naukowym”. Od początku warsztatu uczestnicy biorą aktywny udział w spotkaniu.

 

Cel spotkania

Udoskonalenia warsztatu pisarskiego z naciskiem na pisanie stylem naukowym wolnym od błędów merytorycznych i językowych. Dopracowany merytorycznie i językowo utwór naukowy zwiększa szansę na awans naukowy czy przyjęcie pracy do druku.

 

Adresaci warsztatu

Na warsztat zapraszamy: studentów, doktorantów, pracowników naukowych, recenzentów, redaktorów oraz osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

Terminy i opłaty

Opłata za udział: 390 zł/osoba (20% upustu w przypadku jednorazowego zgłoszenia 3 osób – informację należy uwzględnić w polu „dodatkowe informacje” ).
Rejestracja otwarta do 1 czerwca 2019 r.

Opłata obejmuje: uczestnictwo w warsztacie, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad,  certyfikat uczestnictwa.

Płatność
  1. Płatność po rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  2. Rejestracja gwarantuje rezerwację miejsca. 

Ogólne warunki uczestnictwa w warsztacie

Organizacja i miejsce warsztatu

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji warsztatu na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca warsztatu uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu warsztatu

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatu  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania warsztatem. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty za udział w warsztacie w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

Zgody

  1. Uczestnik warsztatu wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego warsztat z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora konferencji.
  2. Wyrażam zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) przez Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer z siedzibą 52-131 Wrocław, ul. Buforowa 24 lok. 10 na potrzeby organizacji konferencji szkoleniowej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W WARSZTACIE

Za pośrednictwem poniższego formularza. Potwierdzenie rejestracji wysyłane jest automatycznie na adres mailowy podany w formularzu (w sytuacji braku potwierdzenia, należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą „śmieci”, „spam” lub skontaktować się z Organizatorem).

Konferencja Szkoleniowa
„Redagowanie tekstów naukowych – publikacje naukowe w teorii
i praktyce”

[29 czerwiec 2019 r., WROCŁAW]

Kontekst

Wydarzenie ma charakter naukowo-szkoleniowy. Poświęcone jest problematycznym zagadnieniom pracy nad tekstem naukowym.

  • Konferencja szkoleniowa realizowana jest w trybie jednodniowym, w sumie 9h zegarowych (z przerwami na kawę i obiad).
  • Pierwsza część szkolenia poświęcona jest aspektom teoretyczno-warsztatowym redagowania tekstów naukowych. Każdą sesję kończyć będzie analiza konkretnego przypadku.
  • Druga część szkolenia to warsztat praktyczny – trening kreatywny pisania tekstów naukowych.
Cel i adresaci konferencji

Celem konferencji szkoleniowej jest omówienie  problematycznych kwestii  natury organizacyjno-merytoryczno-formalnej przygotowywania tekstów naukowych. Uczestnicy szkolenia udoskonalą swój warsztat pisarski, pozyskają wiedzę na temat zasad publikowania tekstów naukowych w krajowych i międzynarodowych czasopismach  oraz monografiach. W trakcie konferencji omówione zostaną kluczowe  zagadnienia, które mogą być przyczyną niepowodzenia lub opóźnień w przygotowaniu publikacji naukowych.

Na konferencję zapraszamy: studentów, doktorantów, post-doków, pracowników naukowych, osoby zainteresowane publikowaniem tekstów naukowych.

RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI

“Ustawa 2.0”, “Konstytucja dla Nauki”, w tym akty wykonawcze: omówienie zmian w zakresie publikacji naukowych
SESJA 1. Kilka uwag o publikacjach naukowych
Kryteria i funkcje tekstów naukowych (wymagania merytoryczne i formalne)
Kanony i techniki pisarstwa naukowego
Typologia tekstów naukowych
SESJA 2. Publikowanie w czasopismach krajowych i zagranicznych
Czasopisma krajowe i zagraniczne – uwagi o periodykach
Warunki publikowania w czasopismach krajowych i zagranicznych (wymagania techniczne, redakcyjne, merytoryczne)
Strategie publikowania w czasopismach krajowych i międzynarodowych
Wykaz czasopism krajowych i zagranicznych i ich ranking a jakość publikacji i cytowań  (lista czasopism MNiSW: część A, B, C wykazu i Lista Filadelfijska)
Analiza kryteriów formalnych składania tekstu do publikacji w redakcjach krajowych i zagranicznych (ocena wstępny szansy na publikację)
Miejsce artykułów publikowanych w czasopismach w dorobku naukowym
Case study – analiz przypadku zgłaszania artykułu do czasopisma krajowego i zagranicznego
SESJA 3. Publikowanie w monografiach
Kryteria monografii naukowych
Typologia monografii
Aktualna punktacja monografii
Udział w monografiach: uwarunkowania techniczne, formalne, merytoryczne i prawne
Miejsce monografii w dorobku naukowym
Case analysis – analiza przypadku zgłaszania artykułu/rozdziału do monografii
SESJA 4. Recenzja publikacji naukowych
Recenzja w czasopismach krajowych i zagranicznych (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Recenzja monografii  (mierniki oceny, uwagi krytyczne recenzentów)
Formułowanie odpowiedzi na recenzję
Case study – analiza przypadku
SESJA 5. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część I
Wybór i sformułowanie tematu, tytułu artykułu oraz typu publikacji (źródłowa, przeglądowa, polemiczna
Źródła bibliograficzne i ich selekcja
Strukturalizacja materiału (zakres, zasady eliminowania zbędnych treści)
Redakcja abstraktu w języku polskim i obcym
Przygotowanie planu artykułu
Redakcja wstępu, celu pracy, charakterystyka przeprowadzonych badań, prezentacja i dyskusja wyników, podsumowanie i wnioski (w tym reguły wnioskowania i postulaty), bibliografia
Przypisy i elementy graficzne
Plagiat, autoplagiat, prawo autorskie, własność intelektualna
Case analysis – analiza przypadku
SESJA 6. Pisanie tekstów naukowych – ujęcie warsztatowe, część II
Pisanie stylem naukowym – użyteczne sformułowania:
przy definiowaniu
formułowaniu założeń badawczych
porządkowaniu wypowiedzi (logika wywodu)
wprowadzenia do cytowania
wprowadzenia do elementów graficznych
wykorzystywane w analizie danych
podsumowujące
synonimy w praktyce
Typowe błędy popełniane w trakcie pisania artykułu
Techniki usprawniające prace nad tekstem
Case analysis – analiza przypadku
SESJA 7. Warsztat praktyczny – trening kreatywny utrwalający pozyskaną wiedzę
Zakres treningu
Odpowiada zagadnieniom sesji 1-6,
Metody treningu
Mind map, praca indywidualna i w grupach, burza mózgów, metafory, skojarzenia

Terminy i opłaty

Opłata za udział: 350 zł
Rejestracja otwarta do 29 czerwiec 2019 r.

Opłata konferencyjna obejmuje: uczestnictwo w konferencji i warsztacie, materiały konferencyjne, przerwy kawowe, obiad,  certyfikat uczestnictwa.

Płatność
  1. Płatność po rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  2. Rejestracja gwarantuje rezerwację miejsca. 

Ankieta
Uczestnik wypełnia dostarczony kwestionariusz przed konferencją.
Metody szkoleniowe
Część I. Konferencji: wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych, case study Część II: mind map, praca indywidualna i grupowa, burza mózgów, metafory, skojarzenia

OKREŚLENIE POZIOMU GRUPY SZKOLENIOWEJ: Każdy z uczestników powinien dostarczyć artykuł naukowy, którego jest jedynym autorem. Osoby, które nie posiadają jeszcze w dorobku artykułu są zobowiązane przesłać tekst naukowy, który ich zdaniem napisany jest poprawnie i zredagowałyby go podobnie.

Ogólne warunki uczestnictwa w konferencji

Organizacja i miejsce konferencji

  1. Dzień szkoleniowy rozpoczyna się  o godz. 900 i kończy o godzinie 1800.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca organizacji konferencji na obiekt o analogicznym standardzie. O ewentualnej zmianie miejsca konferencji uczestnicy zostaną poinformowania drogą mailową.
  3. Organizator nie zapewnia noclegu.

Odwołanie i/lub przesunięcie terminu konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania konferencji  z przyczyn od niego niezależnych, w przypadku działania siły wyższej oraz w sytuacji niewystarczającego zainteresowania konferencją. O ewentualnych zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową. Urzeczywistnienie się ww. sytuacji skutkuje zwrotem wniesionej opłaty konferencyjnej w terminie do 7 dni na konto nabywcy.

Zgody

  1. Uczestnik konferencji wyraża zgodę na ewentualną obecność na wydarzeniu fotografa lub kamerzysty i zamieszczenie materiału dokumentującego konferencję z jego wizerunkiem w postaci filmu lub zdjęć na stronach i portalach internetowych oraz w materiałach promocyjnych organizatora konferencji.
  2. Wyrażam zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.) przez Exante Wydawnictwo Naukowe dr Klaudia Pujer z siedzibą 52-131 Wrocław, ul. Buforowa 24 lok. 10 na potrzeby organizacji konferencji szkoleniowej.

REJESTRACJA UDZIAŁU W KONFERENCJI

Za pośrednictwem poniższego formularza.

Każdy z uczestników powinien dostarczyć artykuł naukowy, którego jest jedynym autorem. Osoby, które nie posiadają jeszcze w dorobku artykułu, są zobowiązane przesłać tekst naukowy, który ich zdaniem napisany jest poprawnie i zredagowałyby go podobnie.

Ta strona wykorzystuje ciasteczka. Ciasteczka wykorzystywane są wyłącznie do zachowania preferencji użytkownika. W celach statystycznych w witrynie zainstalowano Google Analytics. Celem wypisania się ze śledzenia, czyli zablokowanie zbierania danych przez Google Analytics, należy zainstalować w przeglądarce internetowej dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Do pobrania łącznie z instrukcją instalacji tu: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout